PARTNER PORTALU

Algorytm poda prawdziwą wartość nieruchomości

Osoby poszukujące mieszkania lub domu będą mogły w ciągu kilku sekund poznać prawdziwą wartość lokalu. Wszystko za sprawą jednej aplikacji.

Autor: HouseMarket.pl 26 kwietnia 2016 08:59

Obecnie rynek nieruchomości w Polsce uważany jest za jeden z najgorzej opisanych i najtrudniejszych dla klienta. Decyzja, jaką podejmuje osoba kupująca mieszkanie jest jedną z najważniejszych w życiu, a do tej pory nie było narzędzi pozwalających dokonać mądrego wyboru. Finalna decyzja poprzedzona jest samodzielnymi poszukiwaniami porównywalnych ofert i próbą weryfikowania informacji przekazywanych przez pośredników i sprzedających.

Urban.one, marka należąca do Cenatorium, wchodzi na rynek z nową aplikacją, która pozwala kupującym i sprzedającym mieszkania dokonać szybkiej i wiarygodnej oceny wartości nieruchomości, którą są zainteresowani. Dzięki zastosowaniu autorskiej metodologii opracowanej przez naukowców z Politechniki Warszawskiej, SGH i Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, powstało narzędzie, które wiarygodnie wycenia wartość każdego pojedynczego mieszkania zlokalizowanego na terenie 12 największych miast w Polsce.

- Przy pomocy algorytmu i dostępnych ok. 220 parametrów możemy bardzo precyzyjnie określić wartość nieruchomości – mówi Adam Sobczak, współtwórca marki Urban.one. - To pierwsze w Polsce narzędzie, które pozwoli poszukującym lokum dokonać wyboru opartego na obiektywnych, twardych danych. Większość informacji pochodzi z największej w Polsce komercyjnej Bazy Cen Transakcyjnych Nieruchomości, systematycznie gromadzonej i weryfikowanej. Aktualnie nasza baza swoim zasięgiem obejmuje dane z 98 proc. powiatów.

Osoby korzystające z wyszukiwarek ofert, oprócz ceny nieruchomości, którą ustalił sprzedający, otrzymają w standardzie opracowany przedział wartości nieruchomości w podanej lokalizacji, wykres średnich cen sprzedaży oraz kalkulator hipoteczny na podstawie danych pochodzących od inwestycji finansowych. Za jednorazową opłatą można otrzymać raport premium, w którym uwzględniono, m.in. przedział wartości metra kwadratowego dla konkretnego adresu i wiele, innych sprofilowanych pod daną lokalizację szczegółów.

- Jest to narzędzie skierowane głównie do młodego pokolenia – mówi Wojciech Witowski, dyrektor zarządzający Urban.one. - Pracujemy nad wprowadzeniem do aplikacji danych z kolejnych miast. Docelowo, chcemy, by Urban.one objęło zasięgiem wszystkie miasta na prawach powiatu.

Nowe narzędzie dostępne jest w internecie od 26 kwietnia br.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych