PARTNER PORTALU

Aranżacja pod klucz w Polsce coraz bardziej popularna

W Niemczech, Skandynawii czy Czechach na rynek trafiają mieszkania w pełni wykończone. W Polsce obowiązującym standardem jest stan deweloperski. Ten trend zaczyna się zmieniać. Choć pakiet “pod klucz" wciąż najczęściej wybierają inwestorzy szukający lokali pod wynajem, to na rynku pojawia się też coraz więcej projektów indywidualnych.

Autor: housemarket.pl 16 stycznia 2019 15:06

Pakiet fit out to kompleksowa realizacja danej przestrzeni „pod klucz”. Usługa obejmuje wykończenie zakupionego mieszkania oraz aranżację wnętrza. Rozwiązanie zapewnia nabywcom maksymalną wygodę. W Polsce w praktyce najczęściej oznacza to, że po odbiorze kluczy do mieszkania w stanie surowym wchodzi ekipa remontowa, zajmująca się pełnym wykończeniem lokalu. W ten sposób właściciel mieszkania oszczędza swój czas i unika dość stresującego remontu na własną rękę.
Udział w polskim rynku deweloperskim mieszkań kupowanych „pod klucz” nie przekracza 15-20 proc. Inaczej sytuacja wygląda za naszą południową granicą.

- W Czechach wszystkie mieszkania, które trafiają na rynek, są w pełni wykończone. Część z nich może zostać dodatkowo spersonalizowana pod względem funkcjonalności, użytych materiałów i wystroju. Dla przykładu, z tej opcji korzysta 80 proc. kupujących mieszkania realizowane przez czeską spółkę Skanska. Budowa i aranżacja mieszkań „pod klucz” to dla nas standard rynkowy, który moglibyśmy porównać do otrzymania kawy z mlekiem w restauracji - mówi Lukáš Maděra, dyrektor ds. sprzedaży i obsługi klienta w spółce mieszkaniowej Skanska w Czechach

Podobnie sytuacja wygląda w Szwecji. W Polsce większość klientów indywidualnych wciąż decyduje się na zakup mieszkania w stanie deweloperskim. Prognozy nie wskazują nagłej rewolucji. Widać jednak wzrost zainteresowania pakietem fit out, co po części wynika z rosnącej siły nabywczej Polaków. Jest to także wygodniejsze rozwiązanie dla klientów – nie muszą oni martwić się malejącą dostępnością fachowców, odległymi terminami realizacji czy uciążliwym poszukiwaniem materiałów wykończeniowych.

Kompleksowość wykonywanej usługi fit out jest w cenie, a klient docenia indywidualne podejście, oryginalność, ale przede wszystkim solidną jakość materiałów oraz dostępność wykwalifikowanych ekip wykończeniowych.

- Dla porównania, w 2016 roku zrealizowaliśmy około 300 takich mieszkań, natomiast w 2018 roku wykończyliśmy „pod klucz” 350 lokali, to wzrost o 16 proc. Znaczną różnicę jednak widzimy w podejściu naszego klienta do jakości materiałów czy świadczonej usługi. Budżet na wykończenie apartamentu jest większy niż w poprzednich latach, co świadczy o tym, że klienci zwracają uwagę na poziom przedstawianej oferowany i materiałów, na bazie których jest oparta. Jest świadomy swojego wyboru - mówi Michał Szymański, kierownik działu sprzedaży Decoroom, jednej z firm zajmujących się realizacjami typu fit out

Rozwiązanie dla wszystkich

Zaletą zakupu mieszkania wykończonego “pod klucz” jest możliwość dostosowania parametrów i funkcjonalności lokalu do indywidualnych potrzeb. Mowa tu nie tylko o dopasowaniu dodatków zgodnie z gustem właściciela, ale także prawidłowym doborze sprzętów i technologii. Rozwiązanie to może okazać się szczególnie przydatne dla seniorów i osób ze specjalnymi potrzebami.

- Istotnym czynnikiem dla osób starszych i z ograniczoną mobilnością jest bezpieczeństwo fizyczne związane z możliwością poruszania się we własnym mieszkaniu i poza nim. Kolorystyka, odpowiedni kontrast, prawidłowy dobór oświetlenia oraz mebli – to tylko niektóre elementy decydujące o indywidualnych wyróżnikach lokalu, który ma realizować unikalne potrzeby mieszkańca. By je spełnić warto skorzystać z usługi fit out i wiedzy ekspertów w dziedzinie projektowania uniwersalnego - mówi Iwona Benek, członek zarządu w Fundacji Laboratorium Architektury 60+ (LAB 60+), adiunkt na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej w Gliwicach

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.