PARTNER PORTALU

Atrakcyjna nieruchomość. Co to dokładnie oznacza?

Konkurencja na rynku nieruchomości sprawia, że oferta deweloperów staje się coraz bardziej urozmaicona, a klienci świadomi swojego wyboru. Atrakcyjna nieruchomość to nie tylko dobra lokalizacja, efektowny wygląd budynku czy bliskość natury. To przede wszystkim zrozumienie potrzeb nabywcy. Czego oczekują i jak chcą dziś mieszkać Polacy?

Autor: Alicja Pietrowska 11 grudnia 2017 10:08

Wysoka jakość w dobrej cenie

W dalszym ciągu rynek nowych inwestycji mieszkaniowych nie zwalnia tempa. Z monitoringu firmy badawczej REAS, wynika, że w największych polskich miastach, w trzecim kwartale 2017 roku do sprzedaży trafiło 17,5 tys. lokali, a więc dokładnie tyle samo, co w drugim. Deweloperzy zaczęli dostosowywać swoją ofertę do zapotrzebowania klientów na inny typ lokali. Analiza REAS wskazuje, że na rynek trafia coraz więcej mieszkań o podwyższonym standardzie.

- klienci coraz częściej przywiązują wagę do jakości użytych materiałów. Ważna jest dla nich nowoczesna architektura budynku, a także ciekawie zaprojektowane części wspólne - wyjaśnia Witold Padlewski ze spółki Quelle Locum, realizującej osiedle Park Leśny Bronowice - Wyższa jakość niekoniecznie musi być związana z wygórowanymi cenami. Można znaleźć nieruchomości, które spełniają powyższe kryteria i są oferowane w przystępnych cenach - dodaje.

W otoczeniu zieleni

Natura wpływa kojąco, pozwala zatrzymać się na chwilę i uspokoić zmysły. Ludzie dążą do kontaktu z nią, by po ciężkim dniu rzeczywiście odpocząć. Dlatego coraz więcej klientów poszukuje mieszkania położonego w bliskim sąsiedztwie przyrody. Zwiększa się tym samym liczba deweloperów, stających na wysokości zadania i oferujących przyjazne, zielone otoczenie budynku w spokojnych okolicach miasta, które nie są zabetonowane.

- człowiek potrzebuje bliskości natury, dlatego coraz częściej wybiera miejsce do życia, które pozwoli mu na korzystanie z jej uroków. Klienci doceniają obecność ścieżek spacerowych, szlaków rowerowych, które umożliwiają aktywne spędzanie czasu po pracy - mówi Padlewski. - Powodzeniem cieszą się większe mieszkania, które posiadają własne ogródki. Są one taką namiastką mieszkania w domu wolnostojącym - dodaje.

Z jednej strony atrakcyjna nieruchomość powinna być położona niedaleko terenów zielonych, a z drugiej dobrze skomunikowana z resztą miasta. Przy obecnym tempie życia niezwykle ważna jest bliskość obiektów biurowych, szkół, przedszkoli czy punktów usługowych i gastronomicznych. Ich sąsiedztwo skraca czas dojazdów i pozwala dłużej cieszyć się chwilami spędzonymi z bliskimi. Dlatego mieszkańcy z pewnością docenią mały, osiedlowy sklep, w którym zrobią szybkie zakupy, a także przedszkole na terenie inwestycji, które ułatwi codzienne zaprowadzanie dzieci na zajęcia.

Ważny jest człowiek

W wielu dziedzinach również w budownictwie na popularności zyskuje metoda human-centered, a więc projektowanie zorientowane na człowieka. Celem tej taktyki jest jak najlepsze zrozumienie potrzeb nabywcy, bo to właśnie on będzie w przyszłości korzystał z rozwiązań zaproponowanych przez dewelopera.

- zwrócenie uwagi na to, że klient to nie tylko osoba dokonująca transakcji, ale przede wszystkim człowiek, pozwala w pewnym sensie dotrzeć do niego, zobaczyć co go denerwuje, a co cieszy. Taka wiedza pozwala w trafny sposób zaprojektować osiedle - komentuje inwestor osiedla Park Leśny Bronowice.

Zgodnie z tą zasadą, ładny budynek mieszkalny to nie wszystko. Istotne jest to, w jaki sposób została zagospodarowana przestrzeń, jakie atrakcje czekają na mieszkańców, w jaki sposób będą mogli spędzać czas wolny i czy wybrane miejsce jest przyjazne dzieciom. Deweloperzy zdają sobie sprawę z tego, że oferowane udogodnienia lub ich brak mogą zaważyć na podjęciu ostatecznej decyzji zakupowej.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.