Atrakcyjne lokalizacje to nasz znak rozpoznawczy

Trafny dobór lokalizacji to prosta droga do sukcesu sprzedażowego każdej inwestycji – twierdzi Piotr Kasprowicz, wiceprezes Monday Development.

 

Autor: HouseMarket.pl/Grażyna Kuryłło 27 czerwca 2016 09:03

Na jakim obecnie etapie są inwestycje Monday Development?

- Ostatnie dwa lata to czas wytężonej pracy i realizacji kilku inwestycji równolegle. Dziś efektem tych działań jest zakończenie wszystkich realizowanych przez Monday Development osiedli. Lokalizacje te cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem, w wyniku czego w poszczególnych inwestycjach pozostały w sprzedaży już tylko pojedyncze lokale.

Przykłady?

- Na Osiedlu Hevelia liczącym łącznie 174 mieszkania w ofercie pozostały ostatnie trzy lokale. Podobnie jest na Osiedlu Czarnieckiego, gdzie w dwóch etapach powstały 373 mieszkania, z czego dostępnych jest już zaledwie 10. Osiedle Szafirowe w Suchym Lesie jak dotąd osiągnęło sprzedaż mieszkań na poziomie ponad 70 proc.

Projektując nasze inwestycje dbamy o wygodę przyszłych mieszkańców, części parterowe niektórych budynków przeznaczając pod lokale usługowe, tak, by mieli pod ręką sklepy, apteki, siłownie czy gabinety lekarskie. Nadal dysponujemy wolnymi lokalami w poszczególnych inwestycjach. Ich metraże sięgają od 70 do przeszło 900 mkw.

Monday Development buduje swoje inwestycje w prestiżowych dzielnicach Poznania. Czy ma to związek z tym, że to świetne lokalizacje dla inwestowania w mieszkania na wynajem?

- Atrakcyjne lokalizacje to nasz znak rozpoznawczy. Każdorazowo staramy się wybierać takie miejsca w Poznaniu, które będą atrakcyjne z punktu widzenia przyszłych mieszkańców, bez względu na to, czy klienci nabywają lokale dla siebie czy też pod kątem inwestycyjnym. W obu przypadkach lokalizacja jest dla nabywcy bardzo istotna.

Dla nas odgrywa ona zawsze kluczową rolę i obok nieszablonowej architektury stanowi o unikalnym charakterze danej nieruchomości. Ponadto trafny dobór lokalizacji to prosta droga do sukcesu sprzedażowego każdej inwestycji.

Czy poznaniacy wolą mniejsze czy większe mieszkania. Jakie metraże sprzedają się najlepiej?

- Każdy rynek ma swoją specyfikę. Stolica Wielkopolski jest bardzo dużym ośrodkiem akademickim. Ponadto na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbywają się liczne imprezy wystawiennicze, które cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno wśród wystawców jak i odwiedzających. Te dwa elementy z pewnością napędzają rynek lokali kupowanych pod wynajem.

Jeśli chodzi o poznaniaków, to panujące trendy zbliżone są do tych ogólnopolskich. Największym zainteresowaniem niezmiennie cieszą się małe mieszkanie dwupokojowe o metrażu 35-45 mkw., które kupowane są na przysłowiowy „start” przez młode osoby. Z kolei kupujący swoje kolejne mieszkanie, chętniej nabywają lokale większe, minimum trzypokojowe, dostosowując ten metraż do zmieniających się potrzeb ich rodzin. Projektując nasze inwestycje bierzemy te trendy pod uwagę.

Czy łatwiej jest sprzedać mieszkania w klimatycznych budynkach typu kamienica, czy w nowoczesnych osiedlach?

- To zupełnie różne grupy klientów i inny charakter nieruchomości. W zasobach posiadamy zróżnicowane powierzchnią i lokalizacją grunty. Te czynniki najczęściej determinują specyfikę projektu i to, czy w danym miejscu powstanie budynek kameralny jak kamienica czy też duży kompleks mieszkalny.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych