PARTNER PORTALU

Atrakcyjne lokalizacje we Wrocławiu – jakim kluczem kierują się deweloperzy?

Klienci coraz częściej poszukują rozwiązań, które będą swego rodzaju kompromisem. Mając do wyboru trzypokojowe mieszkanie na peryferiach i dwupokojowe w pobliżu centrum, chętniej skłaniają się ku drugiej opcji. Choć brzmi to jak truizm – wiedzą, że czas spędzony na dojazdach jest niepoliczalny. Część deweloperów stawia sobie więc za cel budowanie tylko w lokalizacjach dobrze skomunikowanych z sercem miasta.

Autor: HouseMarket.pl 03 grudnia 2018 14:00

Tuż przy głównej arterii

To nie mieszkanie dla każdego – nie wybiorą go ci, którzy poszukują lokum z dala od miejskiego życia. Z kolei ci, którzy poszukują bliskości centrum, będą zadowoleni z takiego rozwiązania. W nowoczesnych budynkach zapewniona jest izolacja akustyczna, która znacznie podnosi komfort życia.

We Wrocławiu przy ulicy Legnickiej, naprzeciwko Centrum Handlowego Magnolia Park, powstaje już trzeci etap Pixel House. To inwestycja o charakterystycznej fasadzie nawiązującej do cegły klinkierowej, z podwójną szklaną taflą oddzieloną zielonymi oranżeriami. Budowa zakończy się już niebawem – w I kwartale 2019 roku. To lokalizacja, którą upodobali sobie w szczególności pracownicy pobliskich korporacji – Fabryczna jest wręcz zagłębiem biurowców. Potencjał okolicy dostrzegają też inwestorzy kupujący mieszkania pod wynajem. Dzięki liniom tramwajowym i ścieżkom rowerowym miejsce to jest doskonale skomunikowane z różnymi częściami miasta. Nie brak tu także usług i sklepów, a dodatkowym atutem dla potencjalnych najemców jest bliskość terenów rekreacyjnych: Parku Popowickiego i Parku Zachodniego.

W Starym Mieście

Deweloperzy szukają dziś gruntów, które dają duże możliwości. Poszukującym mieszkania zależy przede wszystkim na dobrych połączeniach z innymi częściami miasta – a to najlepiej zapewnia centrum – dzięki rozbudowanym ścieżkom rowerowym czy dostępie do linii tramwajowych. Lokalizacje te cieszą się też ogromnym zainteresowaniem wynajmujących. Według danych najnowszego raportu REAS dotyczącego inwestorów indywidualnych, aż 59 proc. właścicieli wynajmuje swoje mieszkanie pracującym singlom lub bezdzietnym parom. To z kolei wskazuje na potrzebę wybierania inwestycji w pobliżu korporacji lub ze świetnym połączeniem z miejscem pracy.

Doświadczenie najlepszą podpowiedzią

– Na wrocławskim rynku mieszkaniowym jesteśmy obecni już od 22 lat. Nauczeni doświadczeniem, dokładnie obserwujemy i analizujemy lokalizacje. Wybieramy te, w których widzimy największy potencjał. Ostatecznie chodzi przecież o to, by klient chciał tam mieszkać, by ta okolica była dla niego wygodna i atrakcyjna. Trzeba uwzględnić, czy w pobliżu znajdują się szkoły, przedszkola, sklepy, usługi lub placówki zdrowia. Nie bez znaczenia jest też sam wygląd okolicy, czy w otoczeniu znajdują się parki i skwery, które umożliwiają aktywne spędzanie czasu – tłumaczy Emil Basta, pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom”.

Dobrym przykładem jest Rezydencja Staromiejska. Choć leży w bliskim sąsiedztwie ulicy Grabiszyńskiej, zastosowany tu układ budynków zapewnił kameralną atmosferę. Znalazł się tu dziedziniec z częściami wspólnymi: fontanną i placem zabaw. Największym atutem jest lokalizacja – do Rynku można dojechać rowerem w 10 minut, a spacerem droga zajmie nam niewiele więcej – jedynie 20 minut.

Wrocławski rynek mieszkaniowy prosperuje naprawdę dobrze. Na mapie miasta pojawiają się kolejne inwestycje – szczególnie w okolicach nowo powstających biurowców czy terenów nadrzecznych, które stały się jednym z głównych kierunków rozwoju branży nieruchomości (tzw. waterfronty). Pewne jest jedno: poszukujący mieszkania mają dziś w czym wybierać.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.