PARTNER PORTALU

Będziemy budować 5 tysięcy mieszkań rocznie

- Planujemy uruchomić komercjalizację projektów przygotowywanych w Gdyni, Katowicach, Toruniu, Łodzi i Gliwicach, w których łącznie powstanie ponad 1 tys. lokali. Na koniec pierwszego półrocza br. portfel projektów, w budowie obejmował ponad 6,2 tys. mieszkań. Plan na kolejne lata zakłada budowę 5 tys. lokali rocznie - o planach firmy opowiada Nikodem Iskra, prezes firmy Murapol.

Autor: housemarket.pl 26 listopada 2018 08:22

Na jakim poziomie utrzymywała się sprzedaż mieszkań w Murapol? 

Minione półrocze było dla nas bardzo udane pod względem zarówno zrealizowanej sprzedaży, jak i liczby i wielkości uruchamianych projektów. Zarówno w pierwszym, jak i drugim kwartale poprawiliśmy wyniki sprzedażowe względem ubiegłorocznych, ustanawiając kolejne własne, będące jednocześnie rynkowymi, rekordy sprzedaży – 14 proc. wzrost w ciągu pierwszych trzech miesięcy oraz blisko 10 proc. w okresie od kwietnia do czerwca br. Łącznie w pierwszym półroczu br. sprzedaliśmy blisko 1,8 tys. lokali, co oznacza wzrost o blisko 12 proc. r/r, potwierdzając pozycję lidera polskiego rynku mieszkaniowego. W tym samym czasie wprowadziliśmy do sprzedaży ok. 2,2 tys. mieszkań w 13 projektach nieruchomościowych realizowanych na terenie całej Polski. W trzecim kwartale planujemy uruchomić komercjalizację projektów przygotowywanych w Gdyni, Katowicach, Toruniu, Łodzi i Gliwicach, w których łącznie powstanie ponad 1 tys. lokali. Na koniec pierwszego półrocza br. portfel projektów, w budowie obejmował ponad 6,2 tys. mieszkań. Plan na kolejne lata zakłada budowę 5 tys. lokali rocznie.

Czy nabywcy interesowali się konkretnym typem mieszkań? 

Od kilku lat obserwujemy, iż największą popularnością na rynku pierwotnym cieszą się lokale o powierzchni ok. 50 mkw. Przy czym zauważamy trend, do którego się dostosowujemy, aby na danej powierzchni wydzielać jak najwięcej odrębnych przestrzeni. Naszym klientom, na wczesnym etapie budowy, dajemy możliwość indywidualnej aranżacji nabywanych mieszkań. Wtedy podejmują decyzję aby w lokalu o powierzchni 50 mkw. zamiast dwóch pokoi wydzielić trzy. Ponadto każda z lokalizacji, w której działamy, ma swoją indywidualną specyfikę, co badamy już na etapie analizy gruntów pod przyszłe inwestycje. Dzięki temu wprowadzane na rynek projekty optymalnie odpowiadają na potrzeby nabywców w danej lokalizacji, a to z kolei znajduje wyraz w tempie ich komercjalizacji. W momencie uzyskiwania decyzji o PnU danej inwestycji zazwyczaj 98 proc. lokali w niej wybudowanych jest już sprzedanych.

Czy rozglądają się Państwo za nowymi działkami. Którą lokalizacje Państwo preferują? 

Nasz dział akwizycji na bieżąco analizuje atrakcyjne inwestycyjnie działki na terenie całej Polski, a także za granicą. Obecnie, w okresie wzmożonej konkurencji i wzrostu cen na rynku gruntów, jesteśmy w komfortowej sytuacji, gdyż posiadamy aktywny bank ziemi, który zabezpiecza naszą działalność na najbliższe lata. Znajdują się w nim działki głównie w lokalizacjach, w których od lat z sukcesem realizujemy projekty.

Prowadzimy najbardziej zdywersyfikowaną geograficznie działalności spośród wszystkich firm obecnych na polskim rynku mieszkaniowym. Oferujemy lokale zarówno w największych krajowych lokalizacjach, jak i innych miejscowościach z potencjałem do prowadzenia działalności deweloperskiej. Ceny mieszkań w poszczególnych miastach, a nawet ich dzielnicach, są zróżnicowane i agregują koszty nabycia gruntów, ceny materiałów budowlanych oraz nakłady związane z wykonawstwem. Zupełnie inaczej kształtuje się oferta cenowa inwestycji Murapol Śląskie Ogrody realizowanej w Tychach, niż w poznańskim projekcie Murapol Nowy Poznań, czy w jednej z najdroższych lokalizacji - Murapol Osiedle Praskie w Warszawie. 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.