PARTNER PORTALU

Boom na condohotele i apartamenty wakacyjne

Rynek condohoteli i apartamentów wakacyjnych przeżywa w Polsce wyraźny boom. Deweloperzy chcąc przyciągnąć klientów walczą, pokazując coraz to wyższe procenty obiecanych zysków. To reklama. Dużo ciekawsze wydaje się zestawienie pokazujące ile procent klientów wraca po kolejną nieruchomość condo. A jest ich całkiem sporo, bo nawet 37 proc.

Autor: HouseMarket.pl 07 kwietnia 2017 12:43

Grupa, klientów którzy kupili kolejną nieruchomość u tego samego dewelopera wynosi od 10 do 37 proc. To pierwsze takie ujęcie rynku condo. – Liczby pojawiające się w reklamach są chwytem marketingowym. Natomiast dane pokazujące poziom wracających klientów to realne wyniki jakie osiągają deweloperzy z rynku apartamentów wakacyjnych i condohoteli – wyjaśnia Marlena Kosiura, ekspert portalu InwestycjewKurortach.pl.

Najwięksi gracze

Tak dużym poziomem zaufania inwestorów indywidualnych mogą pochwalić się najwięksi, i najbardziej doświadczeni gracze. Kristensen Group, firma która tworzyła rynek nieruchomości w kurortach w Polsce przyznaje, że po kolejny lokal wraca do niej 10 proc. klientów.

– Tylu klientów dokonuje rezerwacji w nowym projekcie. Co więcej dotyczy to nawet sytuacji przedsprzedaży w momencie rozpoczęcia budowy, czyli wówczas kiedy nie ma jeszcze gotowego produktu – przyznaje Jacek Twardowski, dyrektor zarządzający Kristensen Group.

Deweloper od lat buduje głównie nad morzem i w górach. Oddał już projekty w Świnoujściu, Pasymiu, Wiśle i Karpaczu. W dwóch ostatnich miejscowościach realizuje kolejne budynki. – Rekordzista kupił u nas pięć apartamentów w trzech różnych lokalizacjach. Poza tym mamy osiem osób, które zakupiło nieruchomość w trzech kurortach – mówi szef Kristensena.

Dobrym wynikiem – 37 proc. wracających klientów – może pochwalić się właściciel Ośrodka Narciarskiego, aparthotelu i apartamentów Czarna Góra. Firma kilka lat temu oddała do użytku sześć budynków apartamentowych (240 lokali), w których lokale sprzedawane były w systemie condo. W tym roku powstał tu także aparthotel (142 lokale), również sprzedawany indywidualnym inwestorom. Jak informuje przedstawicielka firmy, Anna Haczkiewicz-Mazur spośród 400 lokali 150 zostało zakupionych jako kolejne nieruchomości. – Jest grupa właścicieli, którzy zakupili po cztery, pięć apartamentów. Ale są też klienci, którzy są właścicielami aż sześciu apartamentów – mówi Haczkiewicz-Mazur.

Mielno na celowniku inwestorów

Kolejny inwestor realizujący projekty wakacyjne tylko w jednej lokalizacji – w Mielnie – też nie narzeka na brak zaufania. Mowa o Firmus Group, norweskim deweloperze, który od lat buduje nad Bałtykiem. Spośród klientów firmy, którzy kupili apartament, aż 25 proc. wróciło po kolejny lokal. Rekordzista dokupił 15 lokali w kolejnych etapach inwestycji.

Największy gracz na rynku condohoteli w Polsce – Zdrojowa Invest – informuje, że do grona lojalnych klientów spółki należy już kilkaset osób, które polecają taki sposób inwestowania pieniędzy swoim znajomym i sami kupują kolejne apartamenty w nowych inwestycjach. W Zdrojowej poziom klientów wracających po następny apartament wynosi 33 proc.

– W dobie wyścigu na rynku condohoteli, szczególnie widocznym ostatnio w dużych miastach, wiarygodność i możliwość pochwalenia się powracającymi klientami jest najlepszą rekomendacją firmy. Warto na to zwrócić uwagę, gdyż na rynku pojawiają się oferty firm niedoświadczonych, które realizują jeden projekt, dodatkowo nie mając jeszcze zbyt dużego lub żadnego doświadczenia na rynku turystycznym – podkreśla Marlena Kosiura.

Wszyscy deweloperzy zgodnie przyznają, że motywem nabycia kolejnych apartamentów jest chęć ulokowania i pomnażania kapitału. – Kolejny zakup jest najczęściej traktowany inwestycyjnie – liczy się przede wszystkim zwrot z inwestycji i cena. Nasi lojalni klienci mają możliwość zakupu kolejnych apartamentów w przedsprzedaży – otrzymują jako pierwsi oferty inwestycji wprowadzonych właśnie do sprzedaży – wyjaśnia Jan Wróblewski, prezes Zdrojowej Invest.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych