PARTNER PORTALU

Brama garażowa. Jaką wybrać?

Brama garażowa to element który wpływa na wygląd całego domu. Tworzy z nim jedną całość i nadaje mu odpowiedni styl. Odpowiednio dobrana brama zapewnia również komfort korzystania z mieszkania, stanowi zaporę dla zimna, ale też potencjalnego złodzieja.

Autor: housemarket.pl 18 grudnia 2017 09:16

Sposób otwierania

Wybór bram garażowych aktualnie dostępnych na rynku jest bardzo zróżnicowany. Różnią się one od siebie nie tylko wykończeniem, ale przede wszystkim sposobem otwierania oraz montażu. Aktualnie w nowoczesnym budownictwie stosuje się kilka rodzajów bram. Mogą to być bramy uchylne, rolowane i segmentowe. Bramy uchylne, które budową przypominają zwykłe drzwi dobrze sprawdzają się w garażu na jeden samochód, ponieważ ich standardowa szerokość nie przekracza zwykle 3 m. Są łatwe w obsłudze i bezpieczne dla użytkowników. Prowadzenie na szynach i kilkustopniowe zawieszenie gwarantują też ciche poruszanie się skrzydeł bramy. Ciężar bramy jest bowiem zrównoważony sprężynami, a więc jej otwieranie czy zamykanie nie wymaga od użytkownika dużej siły. Bramy rolowane z kolei to masywne rolety zbudowane z poziomych profili dwuściennych. Taka brama rozwija się ze skrzynki zawieszonej bezpośrednio nad wjazdem do garażu. Jej kształt, wymiary i sposób wykończenie możemy dowolnie dobierać tak, że brama idealnie wkomponuje się ogólną stylistykę budynku. Profile mogą być gładkie lub tłoczone, bardziej lub mniej wypukłe, a ich powierzchnia dostępna jest w szerokiej palecie kolorów. Bramy rolowane wyposażone są w napęd elektryczny, który możemy zintegrować z odbiornikiem radiowym. Posiadają także blokadę uniemożliwiającą jej podważenie przez osoby niepowołane.

Wygodne rozwiązanie

Brama segmentowa nazywana też sekcyjną, jak sama nazwa wskazuje, jest zbudowana z segmentów połączonych ze sobą zawiasami, które w trakcie otwierania przesuwają się po prowadnicach w górę, aż wszystkie znajdą się pod stropem. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne i uniwersalne. Bramy sekcyjne z powodzeniem można stosować w garażu z bezpośrednim wyjazdem na ulice. Skrzydła drzwi podczas otwierania nie wysuwają się poza bryłę budynku, co znacznie ułatwia manewrowanie samochodem nawet na podjazdach o nietypowym kształcie, bądź opartych na łuku. Brama segmentowa zapewnia maksymalną ilość miejsca do parkowania zarówno w garażu, jak i przed nim. Poza tym, że bramy te dostępne są w ogromnej palecie barw i oklein, to mogą mieć poszycie wykonane z drewna, miedzi, ceramiki, tworzywa sztucznego, aluminium i wielu innych materiałów. Niektóre innowacyjne projekty mogą też łączyć kilka materiałów w ramach jednej propozycji. Na rynku dostępne są bramy segmentowe ocieplone i nieocieplane. Te pierwsze mają konstrukcję warstwową – między dwoma kawałkami ocynkowanej ogniowo i pomalowanej stalowej blachy znajduje się 20-40 mm warstwa izolacyjna, najczęściej z pianki poliuretanowej. Bramy segmentowe bardzo dobrze sprawdzają się w budynku energooszczędnym, gdyż w ich przypadku prowadnica osłania styk skrzydła z ramą. Ten sposób konstrukcji zapobiega tworzeniu się mostków termicznych, co zmniejsza ilość traconego na zewnątrz ciepła. Należy przy tym wybierać skrzydła zbudowane ze stalowych segmentów o grubości co najmniej 40 mm. Często garaż jest nie tylko miejscem na samochód, ale również składzikiem. Gdy nie ma dodatkowych drzwi wejściowych, warto się zastanowić nad montażem bramy segmentowej bocznej lub zamówieniem dodatkowych drzwi w płycie bramy. Możemy wtedy wyprowadzać rowery czy kosiarkę bez konieczności otwierania całych wrót, co jest istotne zwłaszcza zimą, bo chroni garaż przed wychładzaniem.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych