PARTNER PORTALU

Budotex: deweloperzy nie powinni bać się nowego MdM

Na nowelizacji programu MdM w dłuższej perspektywie skorzystają nie tylko kupujący, ale także deweloperzy i cała polska gospodarka - uważa Tadeusz Suleja, kierownik działu sprzedaży i marketingu w firmie Budotex.

Autor: HouseMarket.pl 28 sierpnia 2015 13:39

Włączenie rynku wtórnego, to w pewnym sensie powrót do rozwiązania jakie było stosowane w poprzednim programie czyli „Rodzinie na swoim”. - Dzięki tej zmianie zyskają przede wszystkim mieszkańcy mniejszych miejscowości (w tym powiatowych), w których deweloperzy praktycznie nie inwestują, a nowych osiedli jest jak na lekarstwo lub nie ma ich w ogóle. Program przestaje tym samym faworyzować mieszkańców dużych polskich - mówi Tadeusz Suleja, kierownik działu sprzedaży i marketingu w firmie Budotex.

Zdaniem przedstawiciela firmy deweloperskiej transakcji na rynku wtórnym przybędzie z pewnością także w dużych aglomeracjach takich jak Warszawa, czy Kraków. Nie będzie to jednak tak duży wzrost, by zagrażał kondycji branży deweloperskiej. Jest to zmiana, która włącza do systemu całkowicie nową grupę klientów (dotąd pozbawioną takiej możliwości), ale nie wpłynie raczej w znaczącym stopniu na popyt na rynku pierwotnym. Zwłaszcza, że limity dopłat dla lokali z rynku wtórnego będą niższe o 20 proc. w stosunku do rynku pierwotnego, a tym samym tylko niewielki odsetek z nich będzie spełniał te wymogi. - Poza tym, jak pokazuje nasze doświadczenie, klienci którzy zgłaszają się do dewelopera, mają już bardzo określone preferencje i są w dużej mierze zdecydowani właśnie na rynek pierwotny - mówi Tadeusz Suleja. - Często są to osoby młode, kupujące po wielu latach wynajmowania swoje pierwsze własne mieszkanie i zależy na tym by po prostu było całkowicie nowe.

Drugą istotna zmianą w programie MdM jest bez wątpienia zwiększenie dostępności dopłat dla rodzin wielodzietnych i kwot dofinansowania, na które mogą liczyć. - Czas pokaże, czy skala tego wsparcia przełoży się na zwiększoną liczbę transakcji na rynku (także pierwotnym) i czy będzie to wzrost zauważalny w statystykach sprzedaży w skali całego kraju - podsumowuje kierownik działu sprzedaży i marketingu w firmie Budotex.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.