PARTNER PORTALU

Bum w branży mieszkaniowej stymuluje rozwój sklepów budowlanych

Dobra sytuacja w branży mieszkaniowej stymuluje rozwój i zwiększa sprzedaż w branży sieci budowlanych. Bricomarché chce wykorzystać tę tendencję i do końca przyszłego roku planuje otworzyć 26 nowych sklepów, w tym 4 jeszcze w tym roku. W 2018 roku ruszy także sprzedaż online.

Autor: biznes.newseria.pl 04 września 2017 13:27

Bricomarché to sieć sklepów typu „dom i ogród”. W sieci znajdują się sklepy o powierzchni od 800 do ponad 5 tys. mkw., oferujące od 15 do 25 tys. artykułów do budowy, remontu, wykończenia wnętrz i majsterkowania. Do tej pory sieć prowadziła politykę lokalizowania sklepów w mniejszych miejscowościach, jednak w kwietniu 2017 roku po raz pierwszy wkroczyła do liczącego ponad pół miliona mieszkańców Poznania i przejęła lokal w Galerii Pestka po Praktikerze.

Swój udział w rynku detalicznym Bricomarché szacuje na 11 %. Docelowo w dłuższym terminie chce się znaleźć w pierwszej trójce sieci typu „dom i ogród” w Polsce.

- W tym roku chcemy otworzyć jeszcze cztery sklepy, a przyszły rok zamierzamy zakończyć liczbą 170 działających supermarketów –  zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. Bricomarché. 

Planuje również zwiększyć sprzedaż przez internet. 

– Wiemy, że klienci lubią obejrzeć osobiście nasz towar, natomiast wielu z nich poszukuje go również w sieci, dlatego już w przyszłym roku uruchomimy sprzedaż przez internet - dodaje dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna Bricomarché w Polsce. 

W sieci Bricomarché działają obecnie 144 sklepy prowadzone przez 115 niezależnych przedsiębiorców, w których zatrudnionych jest 3,5 tys. pracowników. Z danych firmy wynika, że w 2016 roku obroty sieci wzrosły o ponad jedną czwartą, a liczba klientów – o niemal 22 %. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych