PARTNER PORTALU

Co dziesiąty Polak kupuje mieszkanie na podstawie rekomendacji

Podejmując decyzje zakupowe, oprócz cech produktu czy reklamy, najbardziej wpływają na nas opinie innych, zwłaszcza tych, których znamy, i ufamy. Okazuje się, że szczególnie ważne są rekomendacje.

Autor: housemarket.pl 01 sierpnia 2017 10:34

Cena, lokalizacja i… opinia znajomych

Aż 78% Polaków przed zakupem nowego produktu bierze pod uwagę opinie swojego otoczenia, wynika z badania przeprowadzonego przez Buzz Media. Polacy lubią dzielić się swoimi doświadczeniami zakupowymi, chętnie rekomendują i biorą pod uwagę opinię innych. Z kolei 85% z nas, chociaż od czasu do czasu poleca produkty swoim znajomym. Przodują w tym przede wszystkim osoby młode, dla których to niemal naturalny odruch po dokonaniu zakupu.

- Osoby zainteresowane kupnem mieszkania często sprawdzają opinie w Internecie, jednak nie są w stanie zweryfikować publikowanych tam informacji. Inaczej sprawa ma się z poleceniem wśród znajomych czy rodziny. To im ufamy najbardziej i liczymy, że ich zdanie będzie w pełni obiektywne - mówi Piotr Kijanka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Grupie Deweloperskiej Geo.

Do decyzji o zakupie mieszkania skłania wiele czynników. Według raportu sporządzonego przez TNS Polska, najważniejsze kryteria, jakimi kierujemy się wybierając wymarzone M, to cena i lokalizacja. Nie bez znaczenia pozostają również opinie o deweloperze - ważne dla 10% badanych.

Z reguły nieufnie podchodzimy do klasycznych form reklam. Nie wydaje nam się ona w pełni obiektywna, ponieważ ukierunkowana jest na sprzedaż produktu. To właśnie dlatego tak ważna jest dla nas opinia innych osób, w szczególności znajomych i rodziny.

- Rekomendacje to jedna z efektywniejszych form zdobywania przez klientów informacji o inwestycjach mieszkaniowych. Dla firmy deweloperskiej, najlepsi klienci to tacy z polecenia, którzy już na wstępie mają zaufanie do inwestora, gdyż łatwiej z nimi prowadzić negocjacje warunków transakcji - zauważa Piotr Kijanka.

Obustronna korzyść

Na rekomendacje mogą liczyć przede wszystkim firmy uczciwe, rzetelne i takie, które zaspokajają potrzeby klienta.

- Na polecenia deweloper musi zapracować - wyjaśnia ekspert z grupy deweloperskiej Geo. - W naszej 30-letniej historii widnieje ponad 70 inwestycji, w sumie około 3500 mieszkań, a to również ogromna ilość zadowolonych klientów, więc mamy czym się chwalić. W maju uruchomiliśmy program rekomendacyjny, ponieważ uważamy, że zadowolony klient jest najlepszym ambasadorem marki. Do programu może przystąpić każdy, kto zakupił mieszkanie w naszych inwestycjach - dodaje.

Takie działania to swoisty ukłon w stronę klientów, którzy doceniają jakość oferty i polecają ją swoim znajomym. Relacja z klientem z polecenia od początku jest łatwiejsza. Warto wprowadzić w swojej firmie politykę rekomendacji, to jedna z najskuteczniejszych metod marketingowych, a pozyskanie klienta jest znacznie mniej kosztowne niż przy innych, bardziej tradycyjnych działaniach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.