PARTNER PORTALU

Co w wirtualnej rzeczywistości robi deweloper?

Deweloperzy coraz częściej uciekają dziś od pokazywania mieszkań na tradycyjnych makietach czy wizualizacjach. Poszukuje się rozwiązań, które pozwalają klientom poczuć się, jakby naprawdę byli w swoim przyszłym lokum. Wśród tych rozwiązań są m.in. gogle VR czy stoły multimedialne.

Autor: HouseMarket.pl 30 stycznia 2017 12:22

Większość z nas dobrze kojarzy symboliczne już zdjęcie Marka Zuckeberga przechodzącego środkiem sali pełnej ludzi, spośród których nikt nie zwraca na niego uwagi. A to dlatego, że wszyscy uczestnicy konferencji mają na sobie gogle Oculus Rift. Coraz częściej też spotykamy się w naszych miastach z salonami wirtualnej rzeczywistości, w których możemy skorzystać z nowoczesnego sprzętu i na moment przenieść się do świata wirtualnego.

Jeszcze jakiś czas temu wiele osób zadawało sobie pytanie czemu właściwie ma służyć ta technologia. Dziś wkracza ona w nasze życie na dobre. I choć za najszybsze upowszechnienie VR odpowiadają z pewnością gry wideo, to nowe technologie zaczynają wywoływać duże zainteresowanie także na innych rynkach – między innymi w mieszkaniówce. Technologie takie jak VR umożliwiają przyszłym mieszkańcom obejrzenie mieszkania i dokładne przemieszczenie się po nim jeszcze przed dokonaniem zakupu. Zjawisko to rozwija się na rynku deweloperskim mniej więcej od trzech lat.

– Tradycyjne plany mieszkań oraz powierzchni biurowych aktualnie zastępujemy trójwymiarowymi prezentacjami, które pozwalają poczuć skalę oferowanych przestrzeni – możemy do nich wejść za pomocą okularów do AR (rozszerzonej rzeczywistości), VR lub obejrzeć je na ekranach urządzeń mobilnych lub stołów multimedialnych – mówi Dariusz Stachowiak, dyrektor ds. rozwoju w warszawskiej agencji Workroom Technologies.

Wirtualna rzeczywistość, w przeciwieństwie do tradycyjnych kanałów komunikacji, pozwala odizolować odbiorcę od bodźców zewnętrznych i w pełni zaangażować go w odbiór danego przekazu. Już nie tylko oglądamy, ale także przeżywamy. W przypadku nieruchomości mieszkaniowych efekt jest tym mocniejszy, że nie patrzymy na wymarzone lokum na stronach katalogu lub papierowej makiecie, ale po prostu wchodzimy do środka swojego przyszłego mieszkania.

Realny widok na przyszłe lokum

Inną wdrażaną obecnie na rynku deweloperskim technologią są stoły multimedialne. Takie rozwiązanie w jednej ze swoich nowych inwestycji wprowadziła spółka mieszkaniowa Skanska. Rozwiązanie powstało dzięki współpracy z agencją Workroom Technologies. Korzystając ze stołu, musimy na podobnych zasadach jak w internetowych wyszukiwarkach mieszkań wpisać kryteria – wybrać interesujący nas metraż i np. liczbę pokoi, a na ekranie pojawi się mieszkanie dopasowane do naszych potrzeb.

Właśnie w ten sposób działa interaktywny stół dotykowy, który ma zastąpić niefunkcjonalne makiety, dotychczas obrazujące klientom, w którym miejscu budynku będzie umiejscowione ich przyszłe mieszkanie.

– Biznes deweloperski wymaga od nas, żebyśmy szli z duchem czasu – musimy obserwować potrzeby klientów i na nie odpowiadać. To byłoby nierozsądne, gdybyśmy w dobie coraz szybciej postępującej cyfryzacji pokazywali ludziom wyłącznie plany i wizualizacje. Możliwości jest coraz więcej, a my staramy się je wykorzystywać. Dziś nasi klienci mają możliwość odbycia wirtualnego spaceru po inwestycji Jaśminowy Mokotów – mówi Łukasz Witek, menedżer projektu ze Skanska Residential Development Poland. Na pierwszych dniach otwartych inwestycji, klienci mogli także skorzystać z aplikacji i obejrzeć wybrane mieszkania przy użyciu gogli VR – dodaje.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.