PARTNER PORTALU

Czarny Dom w Gliwicach. Mieszkanie z przyszłości już dziś

Pełna automatyka budynku, monitoring parametrów, system rozpoznawania twarzy i emocji, interakcja z użytkownikami - to tylko niektóre z nowoczesnych rozwiązań, które oferuje Czarny Dom w Gliwicach.

Autor: housemarket.pl 24 lipca 2017 12:58

Black House, czyli Czarny Dom w Gliwicach to pierwszy tego typu i stworzony od podstaw modelowy dom inteligentny w Polsce. Jego pomysłodawcą i twórcą jest firma APA Group, producent inteligentnych rozwiązań przemysłowych i systemów zarządzania budynkami.

Budynek w jednym miejscu kumuluje kompleksowe rozwiązania zarówno z zakresu automatyki budynku, jak i nowoczesnego wyposażenia wnętrz. To również kreatywna przestrzeń spotkań i wymiany know-how, a także miejsce wdrażania i testowania innowacji. Budowa i wykańczanie Czarnego Domu z założenia nigdy się nie skończy, gdyż ma on nieustannie zmieniać się wraz z postępem technologicznym i dostosowywać się do aktualnie panujących trendów. Z domu mogą korzystać wszyscy, którzy chcieliby przetestować nowatorskie rozwiązania lub po prostu szukają nowoczesnej i kreatywnej przestrzeni na własne potrzeby.

Obiekt został otwarty w maju b.r. i działa w oparciu o flagowe systemy APA Group oraz produkty partnerów, które dostosowują się do użytkownika, wchodzą z nim w interakcję i dostarczają rozwiązań ułatwiających życie. 

Pod koniec czerwca b.r. w Black House odbyło się pierwsze z planowanego szerszego cyklu wydarzenie dedykowane architektom i projektantom wnętrz. Spotkanie podzielono na 4 bloki tematyczne – bezpieczeństwo, komfort, innowacja i prestiż. Goście mogli wysłuchać 10 prezentacji poświęconych tematyce wykończenia wnętrz i smart building. Wśród prelegentów znaleźli się partnerzy APA oferujący inteligentne i luksusowe rozwiązania: Comitor, Philips, ISS, Multic, DataGroup, Dobra Forma, Ogrody Drama, Ecophon, Rehau oraz Univex. Poruszane tematy dotyczyły m.in.: nowoczesnego oświetlenia, innowacyjnych systemów akustycznych, kuchni smart, rozwiązań ogrodowych, wysokiej jakości sprzętu hi-fi czy tworzyw sztucznych najnowszej generacji. Przedstawiciel marki Philips opowiedział o znaczeniu oświetlenia w życiu człowieka, wpływie natężenia oraz barwy światła na nastrój oraz kondycję psycho-fizyczną. Ewa Łusiak z firmy Comitor przedstawiła zaawansowane technologicznie i interesujące wzorniczo propozycje marek Novy oraz Kuppersbusch poprawiające komfort pracy w kuchni. Swą uwagę skupiła na innowacyjnych technologiach tłumienia dźwięków i zasysania obwodowego, które przekładają się na najwyższą jakość i ogromną skuteczność okapów Novy. Data Group zaprezentowało zalety ukrytego systemu nagłośnienia i kina domowego.

Podczas wizyty goście mogli przekonać się, że sterowanie całym budynkiem jest możliwe z poziomu jednego interfejsu – tabletu lub smartfona, a inteligentna przestrzeń domu błyskawicznie adaptuje się do indywidualnych oczekiwań jej użytkowników. Innowacyjny system rozpoznawania twarzy oraz emocji dobiera spersonalizowany komunikat powitalny już na wejściu, potrafi również dostosować muzykę i oświetlenie do aktualnego nastroju gościa. Szyby typu "smart glass" umożliwiają regulację swojej przezierności - w ciągu sekundy możemy zamienić przezroczystą powierzchnię w mlecznobiałą, tym samym tworząc bardziej intymne warunki spotkania. Kluczowym elementem łazienek jest inteligentne lustro, które wyświetla komunikaty pogodowe, zdjęcia natury oraz inne dowolne treści przesłane dzięki mirror scanning z naszego smartfona. To tylko niektóre z niespodzianek, które kryje w sobie Czarny Dom. Wszyscy odwiedzający mogli odczuć komfort i bezpieczeństwo jakie daje technologia przyszłości, a jednocześnie dowiedzieć się jakie oszczędności przynoszą rozwiązania typu smart.

 

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.