PARTNER PORTALU

Czego Millenialsi oczekują od miast?

Tempo zmian nieprzerwanie rośnie. Millenialsi – czyli osoby z pokolenia Y, urodzone w latach 80. i 90. – wyznaczają trendy i pokazują, w jaki sposób można korzystać z miasta. Do spędzania wolnego czasu, mieszkania czy poczucia estetyki podchodzą zgoła inaczej niż ich rodzice. Jak metropolie zaspokajają ich potrzeby?

Autor: Housemarket.pl 20 lipca 2017 10:22

Przestrzenie wspólne mają znaczenie

Europejskie miasta stawiają sobie za cel zapewnienie mieszkańcom jak największego komfortu. Powstaje coraz więcej przestrzeni do wspólnego spędzania czasu, jak choćby biur co-workingowych, bulwarów, plaż miejskich czy zewnętrznych siłowni. Millenialsom zależy, by spędzać swój wolny czas w dobrze zaprojektowanych miejscach. Chcą spotykać się z przyjaciółmi, brać udział w koncertach, szkoleniach i warsztatach. Realizują się na wielu płaszczyznach, są nastawieni na kulturę uczestnictwa i przeżywania chwili.

W trosce o zdrowie

Niemałe znaczenie odgrywa dla nich też ekologia i dbałość o zdrowie. To właśnie dlatego powstają liczne ścieżki rowerowe, a parki i skwery są systematycznie pielęgnowane. Mieszkańcy zdają się doceniać te starania i coraz częściej wybierają te miejsca na spędzanie wolnego popołudnia. Niektórzy uprawiają tu sport: biegają, jeżdżą na rowerze, ćwiczą jogę czy grają na boiskach w siatkówkę lub koszykówkę. Podobną rozwagą wykazują się w doborze jedzenia. Na popularności zyskuje kuchnia wegańska, wegetariańska czy oparta na naturalnych, lokalnych składnikach.

Ustawna kawalerka w centrum miasta

Millenialsi mają mocno sprecyzowane oczekiwania względem swoich przyszłych mieszkań. W znacznej większości nie zależy im na dużym metrażu, ale na dogodnej lokalizacji. – Dla znacznej liczby młodych ludzi lokum spełnia przede wszystkim funkcję sypialni. Wiele innych czynności, takich jak choćby jedzenie, spotykanie się ze znajomymi, nauka czy realizowanie pasji, przenoszą poza dom. Ważne jest dla nich, by mieszkanie było ustawne, dało możliwość pomieścić jak najwięcej rzeczy. Musi być też położone relatywnie blisko centrum, a na pewno powinno być dobrze skomunikowane z różnymi częściami miasta – opowiada Tomasz Bednarek, pracownik wrocławskiego dewelopera WPBM Mój Dom.

Era świadomego klienta

Dziś ludzie z większą świadomością nie tylko dbają o swoje zdrowie czy samopoczucie, lecz także rozważnie podchodzą do zakupów. Weryfikują informacje, sięgają do zróżnicowanych źródeł. Zależy im na jak największej wiedzy, zwłaszcza wówczas, gdy w grę wchodzi wydanie dużej kwoty. – Nasi klienci, w momencie, gdy do nas przychodzą, sporo już wiedzą o upatrzonej inwestycji. Czerpią informacje z Internetu, a nierzadko i z rekomendacji znajomych. Mają również konkretny plan, jakie warunki ma spełniać ich wymarzone mieszkanie – mówi Bednarek.

Wiele osób chce mieć wpływ na kształtowanie przestrzeni miejskiej. W projektowaniu coraz częściej uwzględnia się potrzeby samych mieszkańców, chociażby przez inicjatywy, takie jak budżet obywatelski. Przedsiębiorcy i usługodawcy działający w dużych miastach bacznie obserwują zachodzące na ich oczach zmiany, by wciąż dostosowywać swoją ofertę do dynamicznego społeczeństwa.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.