PARTNER PORTALU

Cztery typy klientów, kupujących mieszkania w 2017 roku

Jakie mieszkania szły na pniu w 2017 roku i kto je kupował? Milenialsi, eko świadomi, inwestorzy, rodziny z dziećmi - wylicza Karolina Guzik z biura sprzedaży Skanska Residential Development Poland.

Autor: housemarket.pl 03 stycznia 2018 10:30

Niemal 70 tys. mieszkań - tyle nowych lokali pojawiło się w sześciu aglomeracjach w Polsce w ciągu 12 miesięcy1. To rekord. Wg raportu Reas nigdy wcześniej w historii rodzimego rynku deweloperskiego, nie wprowadzono do oferty w kolejnych czterech kwartałach, tak dużej liczby mieszkań. Kto je kupował? Przedstawiamy cztery typy klientów, którzy najczęściej pojawiali się w biurach sprzedaży Skanska w Warszawie.

Single

Single to przede wszystkim młodzi ludzie należący do pokolenia Milenialsów, urodzonych między początkiem lat 80., a końcem lat 90.

- Są to zazwyczaj osoby na wysokich stanowiskach, wytrwale pnące się po szczeblach kariery. Wybierają lokale w centrum biurowej części miasta. Nie chcą tracić czasu i energii na dojazdy do pracy oraz weekendowych rozrywek. Zazwyczaj kupują kawalerki lub mieszkania dwupokojowe – opowiada Karolina Guzik, lider działu sprzedaży Skanska Residential Development Poland.

Milenialsi stanowią rosnącą w siłę grupę nabywczą, wprowadzając na rynek nowe zasady.
To pokolenie nowych technologii. Nie rozstają się z telefonami komórkowymi, mają łatwy i szybki dostęp do różnorodnych informacji.

- Młodzi ludzie lubią korzystać z rozwiązań digitalowych, pytają o systemy inteligentnego wyposażenia domu, dzięki którym w mieszkaniu zwiększa się bezpieczeństwo, oszczędności i komfort użytkowania przestrzeni. Rozwiązania typu smart home dają możliwość zdalnego - przez telefon komórkowy - kontrolowania, co dzieje się w domu podczas nieobecności właściciela. Deweloperzy coraz częściej inwestują również w multimedialne prezentacje mieszkań. Młodzi ludzie nie chcą wyobrażać sobie, jak będzie wyglądało ich wymarzone lokum. Chcą je zobaczyć, a takie możliwości dają nowe technologie. Z biur sprzedaży znikają więc trójwymiarowe makiety, a zastępują je interaktywne stoły - dodaje Karolina Guzik.

Eko świadomi

Aż 83 proc. Milenialsów jest w stanie zapłacić więcej za produkty i usługi, które uznają za lepsze.

- Ponad rok temu wprowadzaliśmy do sprzedaży pierwsze osiedle mieszkaniowe w Polsce certyfikowane środowiskowo w BREEAM, które okazało się naszym sprzedażowym bestsellerem. Wtedy też eko budowy nie były w kraju jeszcze popularne. Niewiele osób wiedziało również, czym jest BREEAM. Sprzedaż nowego produktu stała się dla nas wyzwaniem, a jej późniejsze powodzenie - dowodem, że klienci coraz częściej kierują się wysokim standardem, a nie ceną produktu. Zdają sobie sprawę, że jakość musi kosztować. Różnica w cenie jest nieznaczna, natomiast certyfikat staje się bardzo istotnym elementem - poświadczeniem, że budowa została przeprowadzona według najwyższych standardów. Obecnie już 40 proc. klientów pyta o certyfikacje środowiskowe, uznając je za jeden z kluczowych wyznaczników zakupu - opowiada Karolina Guzik.

Wyższy standard powoli zaczyna kojarzyć się nabywcom mieszkań nie tylko z dużym metrażem, lokalizacją, ładnym widokiem za oknem i rozwiązaniami typu smart home, ale również ze zdrowymi i nietoksycznymi materiałami budowlanymi oraz wykończeniowymi, ekologicznymi i energooszczędnymi rozwiązaniami oraz wpływem nowego osiedla na lokalny ekosystem.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych