PARTNER PORTALU

Cztery typy klientów, kupujących mieszkania w 2017 roku

Jakie mieszkania szły na pniu w 2017 roku i kto je kupował? Milenialsi, eko świadomi, inwestorzy, rodziny z dziećmi - wylicza Karolina Guzik z biura sprzedaży Skanska Residential Development Poland.

Autor: housemarket.pl 03 stycznia 2018 10:30

Niemal 70 tys. mieszkań - tyle nowych lokali pojawiło się w sześciu aglomeracjach w Polsce w ciągu 12 miesięcy1. To rekord. Wg raportu Reas nigdy wcześniej w historii rodzimego rynku deweloperskiego, nie wprowadzono do oferty w kolejnych czterech kwartałach, tak dużej liczby mieszkań. Kto je kupował? Przedstawiamy cztery typy klientów, którzy najczęściej pojawiali się w biurach sprzedaży Skanska w Warszawie.

Single

Single to przede wszystkim młodzi ludzie należący do pokolenia Milenialsów, urodzonych między początkiem lat 80., a końcem lat 90.

- Są to zazwyczaj osoby na wysokich stanowiskach, wytrwale pnące się po szczeblach kariery. Wybierają lokale w centrum biurowej części miasta. Nie chcą tracić czasu i energii na dojazdy do pracy oraz weekendowych rozrywek. Zazwyczaj kupują kawalerki lub mieszkania dwupokojowe – opowiada Karolina Guzik, lider działu sprzedaży Skanska Residential Development Poland.

Milenialsi stanowią rosnącą w siłę grupę nabywczą, wprowadzając na rynek nowe zasady.
To pokolenie nowych technologii. Nie rozstają się z telefonami komórkowymi, mają łatwy i szybki dostęp do różnorodnych informacji.

- Młodzi ludzie lubią korzystać z rozwiązań digitalowych, pytają o systemy inteligentnego wyposażenia domu, dzięki którym w mieszkaniu zwiększa się bezpieczeństwo, oszczędności i komfort użytkowania przestrzeni. Rozwiązania typu smart home dają możliwość zdalnego - przez telefon komórkowy - kontrolowania, co dzieje się w domu podczas nieobecności właściciela. Deweloperzy coraz częściej inwestują również w multimedialne prezentacje mieszkań. Młodzi ludzie nie chcą wyobrażać sobie, jak będzie wyglądało ich wymarzone lokum. Chcą je zobaczyć, a takie możliwości dają nowe technologie. Z biur sprzedaży znikają więc trójwymiarowe makiety, a zastępują je interaktywne stoły - dodaje Karolina Guzik.

Eko świadomi

Aż 83 proc. Milenialsów jest w stanie zapłacić więcej za produkty i usługi, które uznają za lepsze.

- Ponad rok temu wprowadzaliśmy do sprzedaży pierwsze osiedle mieszkaniowe w Polsce certyfikowane środowiskowo w BREEAM, które okazało się naszym sprzedażowym bestsellerem. Wtedy też eko budowy nie były w kraju jeszcze popularne. Niewiele osób wiedziało również, czym jest BREEAM. Sprzedaż nowego produktu stała się dla nas wyzwaniem, a jej późniejsze powodzenie - dowodem, że klienci coraz częściej kierują się wysokim standardem, a nie ceną produktu. Zdają sobie sprawę, że jakość musi kosztować. Różnica w cenie jest nieznaczna, natomiast certyfikat staje się bardzo istotnym elementem - poświadczeniem, że budowa została przeprowadzona według najwyższych standardów. Obecnie już 40 proc. klientów pyta o certyfikacje środowiskowe, uznając je za jeden z kluczowych wyznaczników zakupu - opowiada Karolina Guzik.

Wyższy standard powoli zaczyna kojarzyć się nabywcom mieszkań nie tylko z dużym metrażem, lokalizacją, ładnym widokiem za oknem i rozwiązaniami typu smart home, ale również ze zdrowymi i nietoksycznymi materiałami budowlanymi oraz wykończeniowymi, ekologicznymi i energooszczędnymi rozwiązaniami oraz wpływem nowego osiedla na lokalny ekosystem.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.