PARTNER PORTALU

Czy mieszkań na rynku rzeczywiście jest mniej?

Ile mieszkań mają w sprzedaży firmy? Czy deweloperzy oferują więcej, czy mniej lokali niż przed rokiem?

Autor: HouseMarket.pl 25 lipca 2018 14:20

Dariusz Niedośpiał, prezes zarządu LC Corp

Zdecydowanie trudniej jest obecnie wprowadzić nową ofertę na rynek niż jeszcze kilka miesięcy temu. Aktualna, niższa podaż oferowanych mieszkań wynika z ograniczonej dostępności gruntów, przeciągających się procedur administracyjnych związanych z uzyskiwaniem uzgodnień i samej decyzji o pozwoleniu na budowę. Nie bez znaczenia są też rosnące koszty budowy i trudności z zakontraktowaniem wykonawcy.

Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Polnord

Oferta Grupy Polnord utrzymuje się aktualnie na poziomie oscylującym wokół tysiąca lokali dostępnych w projektach realizowanych w największych miastach w Polsce. Grupa, dysponując dużym i systematycznie powiększanym bankiem ziemi, pozwalającym obecnie na wybudowanie około 390 tys. mkw. PUM, wolna jest od głównego ryzyka wpływającego na zmniejszenie podaży, jakim jest właśnie brak dostępu do nieruchomości inwestycyjnych.

W całym 2018 roku ofertę Grupy powiększy ponad 1250 lokali, które powstaną w ramach 10 inwestycji. Na początku trzeciego kwartału br. Polnord wprowadził do sprzedaży 113 mieszkań w nowym projekcie Wilania, zlokalizowanym w warszawskim Wilanowie.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom

Oferta mieszkaniowa we Wrocławiu w pierwszym półroczu br. utrzymała się na zbliżonym poziomie, jak w analogicznym okresie w roku ubiegłym i oscyluje w okolicach 1500 lokali. Całkowita liczba oferowanych mieszkań wzrosła w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 roku o ponad 20 proc. i sięga aktualnie blisko 2000 lokali. Zwiększenie skali działalności związane jest z ubiegłorocznym przejęciem mLocum, a tym samym uruchomieniem oferty w Poznaniu, Łodzi, Krakowie i Trójmieście.

W pierwszym półroczu Archicom wprowadził do oferty 834 lokale w kolejnych etapach osiedli Browary Wrocławskie, Cztery Pory Roku, Forma, Słoneczne Stabłowice we Wrocławiu oraz w inwestycji Przylesie Marcelin w Poznaniu.

Nie mniej, zakup nowych gruntów w rozsądnych cenach, kontraktowanie sprawdzonych wykonawców i wydłużający się proces przygotowywania inwestycji, a także czas niezbędny do uzyskania pozwoleń na budowę zdecydowanie przekładają się na ograniczenie podaży.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper

Pod koniec drugiego kwartału 2018 roku nasza oferta obejmowała 928 lokali. To porównywalna liczba, jak w połowie pierwszego półrocza zeszłego roku, kiedy w sprzedaży mieliśmy 914 lokali. Systematyczne poszerzanie liczby projektów to jeden z naszych priorytetów. W czerwcu br. wprowadziliśmy do oferty X etap osiedla Lokum di Trevi oraz nową inwestycję Lokum Smart City we Wrocławiu. Pracujemy także nad kolejnym inwestycjami w obu miastach.

Magdalena Szulc, PR Manager w Ataner

Nasza oferta kształtuje się podobnie, jak w zeszłym roku pod względem liczby budowanych mieszkań, lokali usługowych i biur. Nie zauważyliśmy spadku zainteresowania zakupem nieruchomości. Wręcz przeciwnie, popyt wciąż jest bardzo duży. Klienci pytają nas o inwestycje zanim jeszcze rozpocznie się budowa.

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.