PARTNER PORTALU

Czy symbioza biurowców i osiedli wpisze się w krajobraz miast?

Nowoczesne projekty biurowe powstają dzisiaj w dzielnicach, w których jeszcze do niedawna można było spotkać głównie osiedla mieszkaniowe. Jednoczenie deweloperzy coraz częściej decydują się stawiać budynki mieszkalne w centrach biznesowych metropolii.

Autor: HouseMarket.pl 16 kwietnia 2018 10:38

Możliwość wynajęcia lub kupna mieszkania w sąsiedztwie biurowca, w którym się pracuje, jest nie tylko ważna dla obecnych członków zespołu, ale również przyciąga nowych pracowników. Mieszkańcy okolicznych osiedli mogą natomiast korzystać z infrastruktury i udogodnień, które do danej dzielnicy przyciąga biznes zlokalizowany w biurowcach. Korzyści wynikających z sąsiedztwa budynków biurowych i osiedli jest więcej.

Dziś sąsiedztwo biurowców i osiedli mieszkaniowych nikogo nie dziwi i stanowi część miejskiego krajobrazu, ale czy warto zamieszkać w otoczeniu szklanych, nowoczesnych budynków biurowych? Jakie są korzyści z pracy w niedalekiej odległości od wygodnych osiedli?

Biuro blisko domu
Zmiany na rynku pracy skłoniły największe marki, ale również mniejsze firmy do szukania nowych sposobów na przyciągnięcie wykwalifikowanych pracowników. Jednym z nich okazało się atrakcyjne, komfortowe biuro. Jednak, jak wskazują eksperci, sama aranżacja biura czy jego wyposażenie, nie zawsze są wystarczającym atutem w walce o pracownika.

– Jak przekonują np. eksperci z firmy Savills, w tym kontekście coraz większe znaczenie odgrywa sama lokalizacja siedziby firmy. Jednak ważne jest nie tylko to, aby biurowiec był dobrze skomunikowany nawet z najbardziej odległymi rejonami miasta, ale także otoczenie, w którym się znajduje. Z naszych obserwacji wynika bowiem, że najemcy w ostatnim czasie poszukują biurowców wybudowanych w ścisłym sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych. Tak ulokowane przestrzenie biurowe stają się atrakcyjne ze względu na niedaleką odległość od miejsca zamieszkania potencjalnych pracowników i mogą stanowić kartę przetargową dla firmy, która poszukuje nowych specjalistów – zaznacza Mirosław Łoziński, prezes zarządu, Waryński.

Możliwość pracy w pobliżu miejsca zamieszkania przynosi wiele korzyści. W praktyce oznacza to nie tylko mniejsze wydatki, które trzeba ponosić w związku z codziennym dojazdem do biura, ale również pozwala zaoszczędzić czas.

Podjęcie decyzji o ulokowaniu siedziby firmy w biurowcu znajdującym się w sąsiedztwie osiedla mieszkaniowego jest także korzystne dla tych przedsiębiorstw, które ściągają specjalistów z innych krajów. – Pracownicy kontraktowi przyjeżdżający do Polski często nie znają miasta, w którym będą pracować. Dla nich możliwość zamieszkania w pobliżu biurowca, w którym na co dzień wykonują swoje obowiązki, jest zatem niezwykle komfortową sytuacją. Dzięki temu jest im łatwiej zaaklimatyzować się w nowym miejscu – dodaje Mirosław Łoziński, Waryński S.A.

Na zakupy do biurowca
Wydawać by się mogło, że sąsiedztwo kompleksów biurowych i osiedli mieszkaniowych jest atrakcyjne tylko dla tych pierwszych. Należy jednak zauważyć, że z infrastruktury, która pojawia się wraz z biurowcem, takiej, jak np. lokale usługowe, restauracje, itp., korzystają także mieszkańcy okolicznych osiedli. Budynki biurowe już dawno przestały pełnić rolę obiektów, w których się wyłącznie pracuje. Nie tylko w stolicy funkcjonują biurowce, w których znajdziemy siłownie, baseny czy nawet sale zabaw dla dzieci. Z tych udogodnień korzystają nie tylko pracownicy biur po godzinach, ale także lokalna społeczność.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.