PARTNER PORTALU

Czy zmniejsza się metraż budowanych mieszkań?

Czy w nowych inwestycjach projektowane są mieszkania o mniejszej powierzchni niż dotąd, by nadal były dostępne dla szerokiej grupy nabywców przy rosnących cenach za metr?

Autor: HouseMarket.pl 08 lutego 2019 10:05

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A. 

Zdecydowanie nadal jest popyt na małe, kompaktowe mieszkania, widoczny w każdym segmencie rynku, zarówno w inwestycjach skierowanych do klienta inwestycyjnego, jak i poszukującego mieszkania dla zaspokojenia własnych potrzeb. Trend ten przybiera na sile, przede  wszystkim z uwagi na rosnące ceny. W kolejnych miesiącach powinien być jeszcze bardziej widoczny. Należy zaznaczyć też, że od 1. stycznia 2018 roku zmieniły się warunki techniczne, które ułatwiły projektowanie mniejszych mieszkań.

Andrzej Gutowski, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Ronson Development

Mieszkania kompaktowe to już stały element naszej oferty, dlatego nie planujemy budowy lokali mniejszych niż dotychczas. Musimy brać pod uwagę aspekty prawne, a przede wszystkim wygodę przyszłych mieszkańców. Lokale o niewielkich metrażach oczywiście nadal są ważnym elementem wielu naszych inwestycji. Popularnością cieszą się na osiedlach z segmentu popularnego, gdzie klienci kupują zazwyczaj pierwsze, własne mieszkanie, a także w lokalizacjach szczególnie interesujących klientów inwestycyjnych. 

Na pewno mieszkania kompaktowe będą przeważały w naszej, nowej, warszawskiej inwestycji Ursus Centralny i w kolejnym etapie Miasta Mojego na stołecznej Białołęce. Z kolei w przypadku osiedli prestiżowych, gdzie kupowane są mieszkania docelowe, takich jak Nova Królikarnia, klienci oczekują lokali o średnich i dużych metrażach, dlatego w takich projektach mieszkań kompaktowych nie przewidujemy. 

Wojciech Duda, wiceprezes zarządu w Duda Development

W tej chwili nie planujemy tego rodzaju zmian. Tworząc budynki wielorodzinne, chcielibyśmy raczej kontynuować naszą dotychczasową strategię łączenia w jednym projekcie przestronnych i niewielkich mieszkań, co pozwala nam kierować naszą ofertę do szerokiego grona nabywców o różnorodnym zakresie potrzeb. 

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic 

W przygotowaniu mamy dwie inwestycje i kolejny etap projektu Wolne Miasto w Gdańsku. Każda z nich ma ofertę dostosowaną do lokalizacji i segmentu rynku, w jakim się plasuje. Rynek jest stabilny i w perspektywie jednego cyklu budowlanego dość przewidywalny. Nie planujemy nagłych zmian w projektach, bo nie ma ku temu powodów. 

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest 

Planujemy budowę mniejszych mieszkań niż dotychczas. Tego typu lokale pojawią się w najnowszym projekcie firmy Metro Park na pograniczu Bielan i Żoliborza, w pobliżu stacji Metro Słodowiec. Oferta będzie skierowana głównie do inwestorów, a także singli i par, którym zależy przede wszystkim na przystępnej cenie całkowitej za lokal i dobrej lokalizacji.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A. 

Widząc trendy i zachowania klientów, coraz częściej kupujących mieszkania w celach inwestycyjnych, od dawna obraliśmy taką strategię. Przykładowo, w naszej, nowej inwestycji Willa Wiślana na warszawskim Tarchominie zaprojektowaliśmy dwupokojowe mieszkania o metrażu od 28 mkw.  

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.