PARTNER PORTALU

Danwood Holding notuje wzrosty sprzedaży

Danwood Holding, dostawca prefabrykowanych domów o konstrukcji drewnianej w standardzie „pod klucz”, w 2017 roku wypracowała znormalizowany wynik EBITDA w wysokości 69,8 mln zł. Daje to 25 procentowy wzrost w porównaniu do 2016 roku.

Autor: housemarket.pl 20 lutego 2018 09:58

Grupa Danwood Holding w 2017 roku wypracowała znormalizowany wynik EBITDA w wysokości 69,8 mln zł oraz znormalizowany zysk netto sięgający 51,8 mln zł. Przychody ze sprzedaży Grupy w omawianym okresie wyniosły 848,3 mln zł.

Grupa notuje bardzo dobre wyniki finansowe na wszystkich poziomach dzięki systematycznemu zwiększaniu skali działalności i ścisłej kontroli kosztów.

Obecny portfel zamówień Grupy (stan na 31 grudnia 2017 r.) wynosi ok. 2200 domów, co zapewnia realizację produkcji przez najbliższe około 15 miesięcy.

W 2017 roku Grupa przekazała klientom 1215 domów wobec 995 obiektów rok wcześniej, co oznacza wzrost o 22 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. 

- Systematycznie zwiększamy skalę działalności i umacniamy naszą pozycję na rynku niemieckim, na którym od pięciu lat jesteśmy liderem pod względem liczby sprzedanych domów prefabrykowanych wykończonych „pod klucz”. Nasz portfel zamówień rośnie i wynosi obecnie ok. 2 200 domów. Stopniowo wzmacniamy swoją obecność także na innych europejskich rynkach, przede wszystkim brytyjskim. W latach 2017 i 2016 odnotowaliśmy dwucyfrowe wzrosty liczby przekazanych domów, odpowiednio o 22 i 19 proc. rok do roku. Wypracowaliśmy własny, efektywny kosztowo model biznesowy, dzięki któremu jesteśmy w stanie rosnąć szybciej niż nasi niemieccy konkurenci, dostarczając klientom wysokiej jakości domy i jednocześnie wypracowując solidne wyniki. Naszą przewagą jest także lepszy dostęp do wykwalifikowanych pracowników niż w przypadku niemieckich firm, które silnie odczuwają ich deficyt - powiedział Jarosław Jurak, prezes zarządu Danwood Holding.

Grupa zbudowała i rozwija efektywny kosztowo model promocji i pozyskiwania klientów przez Internet, w odróżnieniu od konkurencji, dla której kluczowym sposobem pozyskiwana klientów są domy wzorcowe w centrach wystawienniczych. Domy pokazowe Grupy są zlokalizowane na osiedlach mieszkaniowych i stanowią własność agentów Grupy, w związku z czym Grupa nie ponosi kosztów związanych z ich budową i funkcjonowaniem.

Zaplecze produkcyjne w Bielsku Podlaskim, w połączeniu z własnymi brygadami montażowo-wykończeniowymi, pozwala na dostarczanie klientom wysokiej jakości, zróżnicowanych projektowo i powierzchniowo domów w standardzie „pod klucz”.

Unikalny model biznesowy oraz dostęp do wykwalifikowanej siły roboczej przekłada się na osiąganie wyższej stopy wzrostu przychodów niż w przypadku kluczowych konkurentów.

Domy budowane są na działkach klientów Danwood Holding, co oznacza, że spółka nie ponosi ryzyka związanego z wyborem lokalizacji i ceną zakupu działki ani nie inwestuje w bank ziemi. Budowa domów jest finansowana ze środków wpłacanych przez klientów.

Udział domów prefabrykowanych w liczbie oddawanych nowych domów jedno i dwurodzinnych systematycznie rośnie. Dynamika liczby sprzedanych domów w standardzie „pod klucz” przewyższa dynamikę sprzedaży domów prefabrykowanych ogółem. Na rynkach, na których działa Grupa, średnioroczny wzrost (CAGR) w latach 2014-2017 dla domów prefabrykowanych w standardzie „pod klucz” wyniósł 7,3 proc. dla domów jednorodzinnych prefabrykowanych 6,1 proc., natomiast dla domów jednorodzinnych ogółem 5,3 proc. 

Równolegle ze wzrostem liczby sprzedanych domów prefabrykowanych, w szczególności wykończonych „pod klucz”, cena jednostkowa domów co roku wzrasta. Jest to pochodną zarówno oczekiwań klientów, preferujących coraz wyższe standardy wykończenia jak i rosnących kosztów budowy przy założeniu stałości standardu wykończenia. Wzrost kosztów wywołany jest z jednej strony inflacją, z drugiej znacznie szybciej rosnącymi od niej kosztami zatrudnienia pracowników biorących udział w produkcji i montażu i wykończeniu domów. W konsekwencji należy przewidywać, że tempo wzrostu wartości sprzedaży domów prefabrykowanych będzie istotnie wyższe od tempa wzrostu liczby sprzedanych domów. Średnioroczny wzrost (CAGR) wartości sprzedaży domów prefabrykowanych w standardzie „pod klucz” dla rynków, na których Grupa prowadzi działalność, w latach 2014-2017 wyniósł 10,6 proc., a w latach 2017-2022 ma wynieść 7,0 proc. (wszystkie dane pochodzą z raportu Rolanda Bergera ze stycznia 2018 r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.