PARTNER PORTALU

Decyzję o zakupie mieszkania najczęściej podejmują kobiety

Kobiety są wymagającymi i jednocześnie zorientowanymi klientami. Przeszukują internet, czytają branżową prasę, chętnie odwiedzają targi i spotykają się z handlowcami. Zadają szereg pytań, zwracają uwagę na detale i na końcu podejmują decyzję o kupnie mieszkania.

Autor: HouseMarket.pl 03 lipca 2018 15:35

Kobiety wykazują większe zaangażowanie w procesie poszukiwania idealnego lokum. Jak wskazuje Andrzej Prajsnar, ekspert branżowego portalu około dwie trzecie zapytań do deweloperów wysyłanych jest przez kobiety. Podobnie wyglądają statystyki ruchu na stronach z ofertami - 62 proc. osób, które przegląda oferty mieszkań to płeć żeńska. Blisko 70 proc. respondentów twierdzi, że kobiety są bardziej zaangażowane w proces zakupu mieszkania i chętniej biorą udział w targach. Zdaniem Metrohouse ostateczna decyzja o zakupie mieszkania należy właśnie do płci pięknej (Sonda RynekPierwotny, 08.03.2018 r.).

- Panie biorą czynny udział zarówno w poszukiwaniu mieszkania, udziale w targach, jak i wyborze samego lokalu. Wykazują się sporą wiedzą techniczną, zadają szereg pytań, począwszy od zastosowanych materiałów budowlanych, a skończywszy na kwestiach prawnych, są dociekliwe i bardzo czujne - twierdzi Agnieszka Glanowska z Grupy Deweloperskiej Sento.

- Poza tym doskonale znają oferty konkurencyjne, a ostateczna decyzja poprzedzona jest wnikliwą analizą - kobieta to bardzo wymagający klient - dodaje.

Liczy się estetyka i funkcjonalność

Panie są zdecydowanie bardziej zainteresowane stroną wizualną inwestycji, niż mężczyźni. Ważny jest dla nich wygląd budynku, jego kolorystyka, atrakcyjne wykończenie części wspólnych, ciekawe elementy małej architektury oraz zgodność z aktualnymi trendami. Oprócz tego liczy się dla nich wygląd samego mieszkania, jego doświetlenie, a także widok z balkonu.

- Panie przywiązują dużą wagę do kontaktu z naturą i aktywnego trybu życia, dlatego wszelkie alejki, skwery, tereny zielone, ścieżki rowerowe będą dla inwestycji dodatkowym atutem - twierdzi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR .

- Bardzo często kobiety pytają też o to, czy na osiedlu przewidziany jest plac zabaw dla dzieci bądź np. rowerownia. Dużym zainteresowaniem cieszą się lokale posiadające duże przydomowe ogródki bądź przestronne tarasy - dodaje.

Mimo tego, że płeć żeńska zwraca uwagę na wygląd inwestycji, to nie bez znaczenia pozostaje dla niej funkcjonalność mieszkania. Z informacji uzyskanych od deweloperów wynika, że kobiety przywiązują do niej bardzo dużą wagę. Istotna jest dla nich liczba pokoi, odpowiadająca wygodzie domowników, adekwatny metraż, korzystny rozkład całego mieszkania, przestronność, a także dogodna lokalizacja inwestycji. Liczy się przede wszystkim bliskość szkół, przedszkoli, żłobków, komunikacji miejskiej oraz punktów usługowych.

- Dbając o bezpieczeństwo całej rodziny, Panie częściej interesują się grodzonymi osiedlami, z monitoringiem i całodobową ochroną - komentuje Anna Gumowska.

Przekaz reklamowy

Kobiety biorą czynny udział w poszukiwaniu mieszkania, a często też zajmują się tym całkowicie same, dlatego to w głównej mierze do nich deweloperzy powinni kierować swój przekaz reklamowy.

- Zdjęcia inwestycji muszą zostać wykonane profesjonalnie, mają przyciągać wzrok i zachęcać do zapoznania się z ofertą dewelopera. Ważny jest też przekaz słowny, obrazowe teksty wyzwalające szereg emocji, nawiązujące do najważniejszych wartości, przywołujące na myśl ciepło rodzinne czy początek nowego etapu w życiu - to sprawdzony przepis na powodzenie reklamy adresowanej głównie do kobiet - twierdzi Anna Gumowska.

- Oprócz tego ważna jest spójność wszystkich elementów reklamowych oraz odpowiednie prowadzenie profili deweloperów w mediach społecznościowych. Z naszego doświadczenia wynika, że ich odbiorcami są zwłaszcza kobiety. Dlatego sprawdzą się tu inspirujące zdjęcia aranżacji wnętrz czy aktywizujące konkursy - dodaje.

Pomimo tego, że zakup mieszkania jest przeważnie decyzją wspólną, to ewidentnie kobiety wybierają konkretne lokum. Dlatego planując kampanię reklamową, deweloperzy powinni brać pod uwagę głównie ich preferencje zakupowe. W finalnym etapie ostatnie słowo należy bowiem do pań.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.