PARTNER PORTALU

Deweloper nie tylko sprzedaje

Rynek pierwotny jest prężnie rozwijającym się sektorem gospodarki, który bezpośrednio wpływa na lokalne społeczności.

Autor: HouseMarket.pl 06 czerwca 2016 09:22

Rynek deweloperski ma się dobrze. Jak pokazują badania GUS-u z I kwartału 2016 roku, od stycznia do marca bieżącego roku została wprowadzona na rynek rekordowa liczba mieszkań - 17,2 tys.

Z roku na rok powstają nowe projekty deweloperskie, które z sukcesem są realizowane w całej Polsce. Każda nowa inwestycja, mniej lub bardziej, wpływa na infrastrukturę danej lokalizacji. Przede wszystkim powstają miejsca do zamieszkania, ale również zmienia się lokalna architektura, która sporo zyskuje, bo dzięki dużej konkurencji deweloperzy starają się, by ich inwestycje były oryginalne, nowoczesne, ale także funkcjonalne.

Zdarza się, że powstające na terenie małych miejscowości nowe osiedla kreują swoisty trend na zakup w danej lokalizacji. Poprawia się infrastruktura tego terenu, otwierają nowe punkty usługowo-handlowe, pojawiają się udogodnienia komunikacyjne i dojazd do większych miast jest łatwiejszy. Dobrym przykładem może być podpoznańskie Zalasewo, które zlokalizowane jest bezpośrednio przy Swarzędzu. Jeszcze kilka lat temu miejsce to zamieszkiwało zaledwie kilkanaście rodzin, dziś miejscowość ta prężnie się rozwija, stają tu nowe inwestycje deweloperskie, które przyciągają zarówno młodych, jak i starszych ludzi.

Nowi mieszkańcy dają deweloperowi kredyt zaufania. Po wybraniu danej inwestycji, istotne jest działanie firmy dla miejscowej społeczności, w końcu to tu klient spędzi kilkanaście najbliższych lat, a może nawet całe życie. W zależności od taktyki obranej przez inwestorów niektóre firmy nie prowadzą żadnych działań z zakresu szeroko pojętego CSR-u. Są również takie, które rozumieją jak ważny jest to sektor i włączają się w lokalne wydarzenia.

– Staramy się aktywnie uczestniczyć w życiu regionu. Tu sprzedajemy domy, więc to tu chcemy inwestować nasze środki przeznaczone na działania charytatywne i lokalne aktywności – mówi Małgorzata Jeżowska z firmy Planetbud Development. Społeczna odpowiedzialność biznesu to nie tylko sposób na kształtowanie wizerunku dewelopera, ale przede wszystkim realne działania, które sprawiają, że w tej okolicy żyje się przyjemniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych