PARTNER PORTALU

Deweloperzy na Instagramie. Narzędzie skrojone dla (przyszłych) klientów

Media społecznościowe rządzą marketingiem i nie tylko Facebook jest narzędziem promocji i komunikacji z potencjalnym klientem. Instagram zyskuje coraz większe zasięgi - w czerwcu 2018 liczba użytkowników Instagrama na świecie przekroczyła 1 miliard osób, wśród nich znajdziemy również profile deweloperów. Czy branża wykorzysta potencjał Insta?

Autor: HouseMarket.pl/ mat. pras. 26 marca 2019 08:53

W styczniu tego roku liczba użytkowników Facebooka w Polsce wyniosła blisko 17 mln osób, co stanowiło prawie 45 proc. całej populacji (wg danych Napoleon Cat). Popularność tego serwisu wynika przede wszystkim z niskiego progu wejścia (założenie fanpage’u to kwestia kilku minut), dostępu do ogromnej liczby funkcji (Facebook Business Manager), jak i społeczności zgromadzonej wokół serwisu (profile osobiste i firmowe).

Możemy zaryzykować stwierdzenie, że FB jest już oswojonym narzędziem w branży deweloperskiej. Najczęściej na profilach z branży nieruchomości zobaczymy relacje z placu budowy, rzuty z rozkładami mieszkań, zaproszenie na dni otwarte, zapowiedzi kolejnego etapu, zalety okolicy inwestycji oraz wizualizacje, czyli posty o charakterze informacyjno-promocyjnym. Publikacje eksperckie dotyczące zawierania umowy deweloperskiej, udzielania kredytu, wkładu własnego lub sytuacji na rynku nieruchomości pojawiają się rzadziej, co jest związane z koniecznością opracowania merytorycznego materiału.

Pomimo popularności Facebooka, deweloperzy coraz śmielej decydują się na założenie konta na Instagramie. Dlaczego? Decyzja jak najbardziej słuszna, bo poza opcją wrzucenia zdjęcia z hashtagiem, serwis ten oferuje dużo więcej możliwości. Jest skrojony na nasze szybsze czasy.

Instagram wypiera starszego brata, dociera do prszyszłych klientów

Biorąc pod uwagę liczbę odbiorców, Facebook nie ma sobie równych. Jednak to Instagram może pochwalić się najwyższym kwartalnym wzrostem użytkowników (+6,3%), podczas gdy Facebook nie odnotował żadnego, ustępując miejsca Twitterowi (+4,6%) i Linkedin (+3,1%). Zestawienie zamyka Snapchat z ujemnym wynikiem (-15%) (raport Global Digital 2019).

Przeprowadzone przez NapoleonCat badania, wskazują, że 37 proc. użytkowników serwisu stanowią osoby w przedziale wiekowym 18-24. Odsetek ludzi kupujących mieszkania w tej grupie jest mniejszy niż w przypadku grupy w przedziale 24-35. Należy jednak pamiętać, że za kilka lat i Ci młodsi użytkownicy staną się klientami deweloperów.
Warto zatem dbać o pozytywny wizerunek również na Instagramie, publikując angażujące treści, stawiając na dobrej jakości zdjęcia i oryginalne hashtagi.

Kultura obrazkowa, czyli jak wygląda dobre konto 

Inspirowanie i motywowanie to najważniejsze założenia obecności na Instagramie. Nachalne promowanie swoich usług, namawianie do zakupu na pewną nie sprawdzą się w przypadku tego medium. Ważniejszy od tekstu jest tutaj obraz i to on decyduje o atrakcyjności danego profilu. Życie od kuchni ciekawi niejednego, dlatego warto uchylić rąbka tajemnicy i pokazać, co pracownicy robią w wolnym czasie lub jak wygląda siedziba firmy.

Niechlubne zdjęcia ze stocka można wykorzystać do zainspirowania odbiorców wybranymi stylami aranżacji wnętrz lub przedstawić trendy wnętrzarskie królujące w nadchodzącym sezonie. Pamiętajmy, aby w takim przypadku postawić wyłącznie na zdjęcia dobrej jakości.

Inwestycja posiada salę zabaw dla dzieci, prywatną siłownię, klub sąsiedzki? Pochwal się tym i koniecznie zrób zdjęcie.

Warto zadbać również o aktualność profilu, przedstawiając postęp prac z placu budowy lub prezentując wykończone wnętrze inwestycji.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.