PARTNER PORTALU

Deweloperzy wychodzą naprzeciw klientom

Jeden etap inwestycji deweloperskiej powstaje przeciętnie w ciągu półtora roku. Już na etapie tzw. dziury w ziemi podpisywane są pierwsze umowy. Nabywcy zaczynają spłacać kredyty i czekają na zakończenie budowy. Dziś niektórzy deweloperzy starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom kupujących, rozpoczynając sprzedaż mieszkań dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.

Autor: HouseMarket.pl 07 grudnia 2018 16:03

Z czego wynika ta zmiana? To przede wszystkim odpowiedź na nowy styl życia. Dziś przeprowadzamy się znacznie częściej. Jak wskazują dane Eurostatu, w latach 2002–2007 jedynie 4% Polaków zdecydowało się zmienić mieszkanie, ale w kolejnych pięciu latach odsetek ten sięgnął już niemal 10%. Ludzie chcą obecnie być bardziej niezależni – móc zmieniać lokum w wypadku znalezienia lepszej pracy czy w momencie powiększenia się rodziny. Choć wciąż – jako naród – jesteśmy przywiązani do swojego miejsca zamieszkania, zmieniają się nasze oczekiwania. 

Uwzględnić czas oczekiwania

Podejmowane decyzje muszą się przede wszystkim opłacać. Zakup nowego lokum to decyzja, za którą stoją dodatkowe koszty – zarówno te notarialne, jak i wykańczania (czy w przypadku rynku wtórnego – remontu). Urządzanie wnętrza zgodnie z własnym gustem wymaga zazwyczaj dużych nakładów finansowych, ale głównie – czasowych. Tempo prac jest zależne od wielu czynników: m.in. liczebności ekipy czy dostępności materiałów, na które się zdecydowaliśmy. Czas oczekiwania wydłuży się, jeśli wybierzemy meble pod wymiar – zwykle trwa to do 6 tygodni. 

 Koszt, o którym zapominamy

Dużym kosztem, którego zazwyczaj nie uwzględniamy w kalkulacji, jest koszt mieszkania w momencie, gdy oczekujemy na zakończenie budowy. Najczęściej znajdujemy się w wynajmowanym „M”, a do tego musimy systematycznie spłacać kredyt i w najlepszej sytuacji, odłożyć jeszcze coś na wykończenie. Dla przykładu, we Wrocławiu średnia stawka najmu to 2418 zł miesięcznie – co w wypadku długiego oczekiwania na mieszkanie jest równowartością kwoty, za jaką można byłoby wyposażyć aneks kuchenny czy urządzić sypialnię. Między innymi to właśnie perspektywa oszczędności klienta skłoniła wrocławskiego dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A. do zaproponowania nowatorskiego systemu sprzedaży. 

 Jeszcze większe możliwości

– To zupełnie nowe podejście, a z punktu widzenia klienta – z pewnością atrakcyjne. Przy okazji budowy trzeciego etapu Słonecznego Zakątka, inwestycji zlokalizowanej na Krzykach, sprzedaż uruchomiliśmy dopiero w momencie, gdy otrzymaliśmy pozwolenie na użytkowanie. Z jednej strony przyszli nabywcy mogą zaoszczędzić naprawdę dużo, bo nie muszą czekać na zakończenie budowy, tylko od razu przystępują do wykańczania. Z drugiej zaś to dodatkowa korzyść w postaci pełnego wyboru już na etapie, kiedy budynek fizycznie stoi, można go zobaczyć, wejść do środka, co jest niewątpliwą zaletą. Zazwyczaj przy wprowadzaniu do sprzedaży inwestycji na wczesnym etapie budowy, najciekawsze układy mieszkań sprzedają się jako pierwsze, kiedy budynku nie można jeszcze realnie zobaczyć. W tym wypadku mamy zatem wiele możliwości – opowiada Tomasz Bednarek, manager ds. sprzedaży i marketingu z WPBM „Mój Dom”.

Sposób, w jaki dziś żyjemy, zmienia się. Nie chcemy – i nie lubimy czekać. Zależy nam na rozwiązaniach, które są odpowiedzią na nasze aktualne potrzeby. Deweloperzy muszą bacznie obserwować nowe tendencje, aby w swoich projektach uwzględniać oczekiwania potencjalnych nabywców.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.