PARTNER PORTALU

Deweloperzy zyskają dzięki technologii

Ofertę mieszkaniową warto wzbogacić technologią. To łatwy sposób na podniesienie standardu, urozmaicenie propozycji i zwiększenie wartości nieruchomości. To też recepta na zyskanie w oczach klientów, o których w niedługim czasie może być trudniej.

Autor: HouseMarket.pl 18 stycznia 2017 16:12

Start programu Mieszkanie Plus, wyższy wkład własny do kredytu mieszkaniowego, wyczerpanie środków z programu Mieszkanie dla Młodych. To tylko niektóre czynniki wymuszające zmiany w ofertach deweloperów, a które mogą zniechęcić część potencjalnych nabywców do zakupu własnego lokum.

- Z jednej strony pojawi się większa trudność w dostępie do kredytu. Z drugiej, jeżeli program Mieszkanie Plus zadziała, będzie łatwiej o tani wynajem i późniejsze wykupienie mieszkania bez potrzeby kredytowania – mówi Mikołaj Pertek, ekspert ds. rynku deweloperskiego w Fibaro, jednego z czołowych producentów systemu inteligentnego domu.

– Deweloperzy, by dostosować się do nowych warunków, muszą wzbogacać oferty nowoczesnymi metodami, by te wciąż były atrakcyjne dla osób wybierających między wynajmem a własnym mieszkaniem – dodaje ekspert.

Co robią deweloperzy?

Deweloperzy wybierają nietypowe koncepty osiedli, atrakcyjne lokalizacje (np. kameralne osiedla nad rzekami lub przy terenach zielonych), preferencyjne warunki finansowania zakupu mieszkania oraz unikalne opcje wykończenia. Coraz więcej inwestorów decyduje się też na włączenie do standardu mieszkań systemu inteligentnego domu. Wynika to z zapotrzebowania klientów – ich rosnącej świadomości takich technologii.

- Automatyzacja i informatyzacja wyposażenia wnętrz to więcej niż trend. To już standard. Widzimy, że zainteresowanie inteligentnymi mieszkaniami rośnie bardzo dynamicznie,
a deweloperzy oferujący takie urządzenia w standardzie odczuwają realne korzyści sprzedażowe – mówi Mikołaj Pertek. – Zaletą jest to, że deweloper może zaoferować startowy zestaw takich bezprzewodowych urządzeń, a mieszkaniec rozbudowuje go wedle własnego uznania.

Czy Polacy znają technologię?

Dla nabywców mieszkania inteligentne to przede wszystkim oznaka wyższego standardu, komfortu, bezpieczeństwa i realnych oszczędności.

– Dostrzegamy to w kontaktach z klientami, z których większość ma przynajmniej podstawowe pojęcie o domu inteligentnym – mówi Bartosz Wrzesiński z Tefra House, firmy deweloperskiej realizującej rodzinne osiedla na terenie Wielkopolski. – Faktem jest, że klient, któremu zależy na rozwiązaniach pozwalających zaoszczędzić czas, pieniądze i ułatwić sobie życie nie tylko faworyzuje oferty, które takie atuty posiadają, ale też chce zapłacić za nie więcej – dodaje.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych