PARTNER PORTALU

Domowe assistance to nie jest martwy zapis. Można liczyć na wsparcie hydraulika lub... opiekę nad domowym zwierzakiem

Domowe assistance to najczęściej dodawana usługa do ubezpieczenia domu czy mieszkania. Kojarzy się ją przede wszystkim ze wsparciem hydraulika, elektryka czy ślusarza, ale oferowana w ramach ubezpieczenia pomoc jest o wiele bardziej zróżnicowana. Właściciele nieruchomości mogą liczyć na wsparcie także w takich sytuacjach jak opieka nad zwierzętami, przewóz i dozór nad mieniem, zakup biletów na koncert czy awaria pralki.

Autor: HouseMarket.pl 21 listopada 2018 12:36

Usługi assistance należą do najpopularniejszych rozszerzeń ubezpieczenia nieruchomości – domu czy mieszkania. Ze sprzedażowych danych towarzystwa ubezpieczeń Compensa wynika, że 98 proc. kupowanych polis zawiera tzw. klauzulę home assistance.

- Nie tylko obserwujemy, że domowe assistance jest w zdecydowanej większości przypadków włączane do zakresu ochrony nieruchomości, ale również widzimy, że nie jest ono traktowane jak „martwy zapis”. Nasi klienci coraz bardziej świadomie kupują ubezpieczenia, co jednocześnie oznacza, że częściej niż jeszcze kilka lat temu wiedzą, kiedy mogą z niego skorzystać. I robią to. Największa liczba interwencji fachowców dotyczy awarii instalacji wodno-kanalizacyjnych i elektrycznych, ale warto pamiętać, że katalog usług assistance jest znacznie szerszy – mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

W ramach domowego assistance ubezpieczyciel zapewnia swojemu klientowi organizację i pokrycie kosztów pomocy w określonych sytuacjach. Zakres wsparcia obejmuje oczywiście awarie, o których zazwyczaj w pierwszej kolejności myśli się w kontekście assistance – cieknący kran, uszkodzony zamek w drzwiach czy brak prądu.

Poniżej 5 przykładów mniej oczywistych sytuacji, które objęte są pomocą w ramach ubezpieczenia.

Awaria sprzętu RTV/AGD po okresie gwarancji

Nie jest tajemnicą, że urządzenia „lubią” psuć się tuż po zakończeniu okresu gwarancji. Mając assistance właściciel sprzętu RTV/AGD (m.in. kuchenek gazowych czy elektrycznych, lodówek, pralek, telewizorów czy zestawów Hi-Fi) może zgłosić uniemożliwiającą korzystanie ze sprzętu awarię, gdy ochrona producenta wygasła. Polisa zapewnia organizację i pokrycie kosztów dojazdu specjalisty oraz robocizny.

Opieka nad mieniem po szkodzie

Assistance może być także przydatne po takiej szkodzie, jak np. pożar czy zalanie. Gdy po tego typu zdarzeniu nieruchomość nie nadaje się do dalszego zamieszkiwania, ubezpieczyciel zapewni organizację i pokrycie kosztów transportu rzeczy ubezpieczonej osoby do najbliższej przechowalni mebli czy magazynu, a także zabezpieczy przechowanie go np. na czas remontu.

Transport do hotelu lub najbliższych

Towarzystwo ubezpieczeń może także wziąć na siebie organizację i pokrycie kosztów transportu ubezpieczonego z nieruchomości, gdy nie nadaje się ona do zamieszkania. Celem podróży może być najbliższy hotel lub adres osoby prywatnej, która mieszka na terenie Polski. W zależności od ubezpieczyciela zasady pokrycia kosztów mogą być różne. Dla przykładu: w Compensie pokrywane są koszty odpowiadające cenie biletu kolejowego pierwszej klasy, autobusowego lub lotniczego, jeżeli podróż dwoma pierwszymi środkami lokomocji okaże się dłuższa niż 8 godzin.

 Usługi Concierge

Ta kategoria usług polega na pomocy w przeprowadzaniu niektórych codziennych czynności. Co to oznacza w praktyce? Ubezpieczyciel w imieniu swojego klienta zarezerwuje, zakupi i dostarczy pod wskazany adres bilety na imprezę sportową czy kulturalną, a także zakupy, kwiaty lub prezenty. Może również na życzenie klienta dokonać rezerwacji pokoju w hotelu, biletów na podróż czy stolika w restauracji. Zorganizuje również opiekę do dzieci oraz usługi związane z serwisowaniem  samochodu, jak np. mycie, konserwacja, naprawa czy niezbędne przeglądy.

Opieka nad psami i kotami

W ramach tej usługi ubezpieczyciel zapewnia opiekę nad zwierzętami (w domu lub mieszkaniu), gdy ich właściciel nie będzie mógł się nimi zająć, ponieważ nagle zachoruje i w związku z tym trafi do szpitala.

– Założenie stojące za ubezpieczeniem assistance jest takie: świadczone w ramach polisy usługi mają ułatwić właścicielowi aktywności związane z posiadaniem i użytkowaniem nieruchomości, a także być wsparciem w tzw. czynnościach dnia codziennego. Warto pamiętać, że oprócz pracy fachowców assistance zapewnia pomoc w szeregu innych spraw, które na pewno mogą przysporzyć problemów, gdy załatwia się je na własną rękę – tłumaczy Andrzej Paduszyński.

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.