PARTNER PORTALU

Grzegorz Muszyński: na budowie mieszkań wszyscy mogą wygrać. Dystrybucję oddajemy samorządom, a każdy lubi rozdawać

Czy upowszechnienie systemu prefabrykacji spowoduje, że zmniejszą się wielkie braki mieszkaniowe w Polsce? Jak przebiega współpraca samorządów z BGKN w gorącym, przedwyborczy okresie? Gdzie planowane są kolejne wielkie osiedla w ramach Mieszkania Plus i czy specustawa mieszkaniowa ułatwi to zadanie? Grzegorz Muszyński członek zarządu BGK Nieruchomości opowiada o ambitnych planach budowy mieszkań na niespotykaną do tej pory skalę.

Autor: Katarzyna Kasprzyk-Skaba 03 września 2018 12:19

BGKN ogłosiło konkurs na dom z prefabrykacji i to na szeroką skalę, bo mowa jest o technologii prefabrykacji, a nawet słyszałam o fabrykach domów prefabrykowanych. Jaki jest potencjał tego systemu i jego główne zagrożenia?

Grzegorz Muszyński, członek zarządu BGK Nieruchomości: Nasz konkurs dotyczy dwóch elementów: pierwszy to technologia, a drugi to projekty z nią zgodne. Liczymy na to, że projekty będą dobre i interesujące. W żaden sposób użycie technologii prefabrykacji nie powinno ograniczać projektów – dlatego muszą to być połączone zespoły architektów i technologów. Bez tego, bez takiego „teamu”, na pewno konkursu nie da się wygrać. Znamy rynek i liczymy na to, że do konkursu przystąpią naprawdę dobre pracownie. Celem konkursu jest to, że jako BGKN będziemy dysponowali własnym, otwartym systemem prefabrykacji. Więc wszyscy, którzy zechcą w Polsce produkować w tym systemie są zaproszeni do konkursu. Niektórzy dziennikarze napisali, że będziemy budowali fabryki domów – tu zaszło pewne nieporozumienie. Nie chcemy budować fabryk – jesteśmy od budowania systemu, a później zamawiania, kontraktowania itd.

Chodziło o odległości przy transporcie prefabrykatów do inwestycji?

Dokładnie. Jeśli mamy mieć sukces, to firmy, które są z branży np. betonowej, mogą wzbogacić swoją ofertę o prefabrykowane ściany czy całe systemy mieszkaniowe. To będzie dobrym biznesem, bo my takie elementy będziemy kontraktowali i będą konkretne zamówienia, więc ryzyka sprzedażowe są ograniczone w zasadzie do zera. Poza tym każdy wie, że gdzie są największe skupiska ludzi, tam są i firmy. Warszawa, Śląsk, Kraków, część Małopolski, Wrocław, Poznań, Trójmiasto – tam są największe skupiska, ale tak jak za czasów minionych były fabryki domów w każdym większym mieście, tak samo tutaj przy tym rozwiązaniu pewnie powstaną po kilka w danym regionie, ponieważ konkurencja tak naprawdę odbywa się przy kwestiach transportowych. To eliminuje graczy z rynku - nikt z Warszawy nie będzie konkurował z firmą poznańską, bowiem transport na odległości 300 km przestaje być opłacalny.

Naszym obowiązkiem jest doprowadzenie do wybudowania systemu, który puszczamy na rynek. Dla firm, które już są w biznesie np. betonowym, ale też dla tych, którzy chcą w nim zaistnieć. Zachęcamy też tych z rynku deweloperskiego, którzy po naszych domach modelowych, też mogą sięgać po te rozwiązania. Pojedynczy deweloper nie ma takiej skali, żeby upowszechnić system. My możemy i dlatego też czujemy się odpowiedzialni.

Nawet największy Dom Development nie buduje tylu domów

To zupełnie inna skala, ale musimy pamiętać, że są to też różni klienci i różne oczekiwania. Jeden z deweloperów w Krakowie mówi, że u nich jest jeden przepis na sukces – jeśli jest ściana z klinkieru jest sukces, jeśli nie ma – nie ma sukcesu. Klient jest wyznacznikiem – to on przychodzi i kupuje dom jaki sobie wymarzy.

Nasze produkty będą się różniły szczególnie w dużych miastach, czyli tam, gdzie będziemy mieli możliwość budowania całych dużych osiedli, jak w Warszawie, Krakowie, Poznaniu czy też we Wrocławiu. Tam, jest duża szansa na ambitne projekty.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.