PARTNER PORTALU

Home staging, czyli jak szybko sprzedać mieszkanie

Istotna jest harmonijna kolorystyka i brak osobistych przedmiotów takich jak rodzinne zdjęcia. Wnętrze ma być uniwersalne. Każdy musi się w nim czuć dobrze. Trochę jak w hotelu. Aranżacją mieszkań według tych zasad zajmuje się home stager.

Autor: Grażyna Kuryłło/HouseMarket.pl 10 lutego 2016 09:12

Wszystko zaczyna się od konsultacji w nieruchomości, podczas której home stager przedstawia propozycje zmian, pozwalających na szybką i zyskowną sprzedaż. Klient może poprzestać na tym etapie, zdecydować się na pisemny raport zawierający proponowane zmiany lub wybrać kompleksową realizację. Po niej najczęściej wykonywana jest stylizowana sesja zdjęciowa.

– Ludzie są zapracowani, dlatego wielu naszych klientów wybiera kompleksową realizację - tłumaczy Jędrzej Turant, współwłaściciel firmy Better Home, która oferuje usługi home stagingu. Jest też licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami oraz prowadzi kursy z zakresu home stagingu.

Home staging mniej inwazyjny

Różnica między home stagingiem a aranżacją wnętrz jest znacząca. Aranżacja nadaje pomieszczeniom osobisty charakter, wydziela nowe przestrzenie, przypisując im nowe funkcje. Home staging tworzy wnętrza neutralne, zdepersonalizowane, tak, aby potencjalny kupiec mógł sobie wyobrazić siebie w danej nieruchomości. Jest mniej inwazyjny. Różnica dotyczy również czasu realizacji. Aranżacja wnętrz jest czasochłonna, natomiast home staging wykonuje się w krótkim czasie.

– Również budżet odróżnia te usługi. Home staging, w przeciwieństwie do aranżacji wnętrz, nie wymaga dużych nakładów finansowych. W przypadku kompleksowej realizacji nie przekracza trzech procent wartości nieruchomości – dodaje Jędrzej Turant.

Problemy ze sprzedażą lub wynajmem

W przypadku nieruchomości, która wcześniej została wystawiona na sprzedaż lub wynajem, home stager, zawsze zadaje właścicielowi kilka pytań: za ile chce sprzedać nieruchomość, jak długo jest na rynku, ile osób ją obejrzało i co im nie odpowiadało.

– Zgłosiła się do nas właścicielka mieszkania, ładnie urządzonego jeśli chodzi o design. Nie mogła go sprzedać, bo wszyscy, którzy oglądali lokal mówili, że brakuje w nim przestrzeni do przechowywania. Rzeczywiście w przedpokoju nie było szafki na buty, w łazience umywalka miała zamiast szafki ozdobną nogę, w sypialni stała za mała szafa, a w salonie - ozdobne, ale mało pojemne skrzynki. Zostawiliśmy więc charakter wystroju, dodając ten walor użytkowy – opowiada Jędrzej Turant.

Jasne ściany i porządek

Home stagingowi zarzuca się najczęściej, że to jest pomalowanie ścian na biało oraz depersonalizacja i w efekcie mieszkanie jest nijakie.

– Nie malujemy ścian na biało, ale prawda jest taka, że jasne kolory powiększają optycznie przestrzeń. Zmienione mieszkanie ma się podobać jak największej ilości osób – wyjaśnia Jędrzej Turant. Dlatego ekstrawaganckie pomysły, takie jak lustro na suficie, czy różowe ściany nie zdają egzaminu. Wnętrze ma być uniwersalne i na przykład nie powinno w nim być zdjęć rodzinnych, czy symboli religijnych.

Problemem bywają też mieszkania zamieszkałe, bo często są zagracone. Jest mnóstwo niepotrzebnych rzeczy: pudła, czy wystające kable. Home staging ma za zadanie uporządkowanie przestrzeni, ewentualnie naprawienie drobnych ubytków.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.