PARTNER PORTALU

Inteligentne domy stają się teraźniejszością

Śląsk, Mazowsze i Małopolska przodują we wzroście popularności systemów inteligentnych domów. Fibaro odnotował w 2018 roku wzrost sprzedaży aż o 47% w porównaniu z 2017 r. Wzrosta świadomość Polaków na temat systemów inteligentnych i dostrzeżenia przez nich realnych korzyści płynących z instalacji smart.

Autor: HouseMarket.pl 28 marca 2019 12:57

Wg przewidywań firmy badawczej IDC do 2022 roku łączna liczba urządzeń sprzedanych na globalnym rynku smart home ma osiągnąć 939,7 miliona, czyli średnio 18,5% wzrostu rocznie względem 433,1 mln w 2017 roku. Polacy wpisują się w światowe trendy i dążą do zwiększania komfortu życia, dlatego coraz częściej sięgają po inteligentne rozwiązania, które wyręczają ich w wielu rutynowych czynnościach, ale także zwiększają poziom poczucia bezpieczeństwa i zmniejszają odczucie stresu związane z potencjalnymi zagrożeniami w swoich domach. Widoczne jest to w zeszłorocznych wynikach sprzedaży Fibaro w Polsce. Wartość ta wzrosła o 47%, a ilość sprzedanych produktów o 28% względem 2017 roku. Również na innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej po wynikach grupy FIBARO widać silne trendy wzrostowe: na Węgrzech 231%, na Słowacji 830%, w Serbii 162% i w Rosji 976%.

– Jesteśmy świadkami globalnej zmiany, w której Fibaro jest jednym z motorów napędowych. Według przewidywań Samsunga na lata 2017-2019 w rozwoju rynku smart home przypada faza „wczesnej większości”. To oznacza, że systemy inteligentnego domu będą w tym okresie zainstalowane w ponad 10 000 000 gospodarstw domowych, a w kolejnych latach liczba ta wzrośnie do ponad 100 000 000 – mówi Mikołaj Pertek, dyrektor Fibaro na Europę Centralną. – Zmiana ta nie dzieje się samoistnie. Przyczyniają się do niej m.in. działania w zakresie poszerzania świadomości Polaków na temat korzyści płynących z systemów inteligentnego domu, strategiczne partnerstwa oraz program szkoleniowo-certyfikacyjny dla instalatorów. Także one przekładają się na wzrost sprzedaży FIBARO o 47% na rodzimym rynku – dodaje Pertek.

Największe wzrosty sprzedaży odnotowały wersje Home Kit FIBARO CO Sensor – 3040% i FIBARO Wall Plug – 403% oraz wersja Z-Wave zestawu do zarządzania temperaturą FIBARO Heat Controller i FIBARO Temperature Sensor – 1996%. Popularność dwóch pierwszych produktów świadczy o rosnącym zainteresowaniu urządzeniami współpracującymi z systemem od Apple. Co więcej CO Sensor jest urządzeniem, które może uratować życie. Służy do wykrywania czadu, którego nie da się ani zobaczyć, ani wyczuć. Natomiast Wall Plug jest inteligentnym gniazdkiem, którym można sterować z poziomu smartfonu – jeśli więc np. użytkownik nie chce wstawać z łóżka, żeby zgasić lampę na drugim końcu pokoju, może to zrobić kliknięciem w telefonie. Są to także urządzania typu plug’n’play, zatem wystarczy je połączyć ze smartfonem, by móc z nich korzystać. Popularność zestawu Heat Controller i Temperature Sensor wynika z możliwości zmniejszenia kosztów ogrzewania o nawet 40%, co w polskich warunkach klimatycznych jest szczególnie atrakcyjnym argumentem za kupnem tego produktu.

Dywersyfikacja kanałów sprzedaży

Choć głównym kanałem dotarcia do klientów jest mocno rozwinięta sieć wykwalifikowanych instalatorów i intensywna współpraca z deweloperami, FIBARO kładzie nacisk na to, by dostępność produktów dla indywidualnych odbiorców była jak największa. Dlatego urządzenia smart home producenta z Poznania można kupić także u dostawców energii, firm telekomunikacyjnych, w sklepach technologicznych i sieciach DIY.

– Firmy telekomunikacyjne i dostawcy energii są dla nas ważnymi partnerami. Odpowiadają za niemal 25% sprzedaży produktów Fibaro w Polsce – mówi Sebastian Lisowski, Krajowy Kierownik Sprzedaży FIBARO. – Dostrzegamy jednak dużą grupę klientów, którzy chcą spróbować własnych sił w instalacji urządzeń inteligentnego domu. To ze względu na nich podjęliśmy współpracę z takimi partnerami jak markowe sklepy online: Komputronik, RTV Euro AGD, Media Expert, Neonet  a także sieci specjalistyczne jak iSpot, Cortland, i-Dream czy Leroy Merlin – dodaje Lisowski.

Zainteresowanie firm deweloperskich zastosowaniem pakietów smart home w inwestycjach rośnie. Obecnie mieszkania wyposażone w Fibaro dostępne są w ofercie m.in. takich firm jak: Yareal, Budimex, Marrow, Maycom, APM, Nexity, Unidevelopment czy Abax.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.