PARTNER PORTALU

Jak cieszyć się bezproblemowym najmem?

Sezon akademicki w pełni. Powoli opada gorączka na rynku najmu, a studenci zadomawiają się w wynajmowanych mieszkaniach. To właśnie teraz warto zadbać o zbudowanie dobrych relacji z właścicielem mieszkania, tak aby cieszyć się bezproblemowym najmem przez cały rok.

Autor: HouseMarket.pl 18 listopada 2016 11:38

Co zrobić, aby uniknąć zatargów z właścicielem mieszkania? Oto pięć porad.

Poznaj oczekiwania właściciela

Im wcześniej, tym lepiej. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnych zatargów i ewentualnych nieporozumień już na samym początku najmu.

- O najważniejsze kwestie zapytaj jeszcze przed podpisaniem umowy. Należą do nich: sposób i termin płatności, czas trwania umowy, warunki wypowiedzenia. Zawsze zawieraj umowę w formie pisemnej - mówi Sławek Muturi, założyciel firmy Mzuri oraz autor książki „Poradnik dla najemczyń i najemców. Jak zapewnić sobie bezproblemowy najem. 100+ pytań i odpowiedzi”.

Pamiętaj, że właściciel też ma obowiązki

Odbierając mieszkanie i wprowadzając się do niego pamiętaj, że właściciel też ma obowiązki. Przede wszystkim powinien przekazać lokal bezpieczny dla przebywających w nim osób. Oznacza to, że po jego stronie leży utrzymanie sprawności wszystkich instalacji (elektrycznej, gazowej, hydraulicznej itd.), a także naprawa awarii. Warto, aby takie zapisy znalazły się w umowie.

Odpowiednio się komunikuj

Już na etapie podpisywania umowy ustal z właścicielem mieszkania odpowiadającą formę komunikacji. Ważne, aby odpowiednie zapisy znalazły się w umowie wraz z danymi kontaktowymi. Zazwyczaj jest to numer telefonu oraz adres e-mail. W przypadkach nagłych i niespodziewanych (np. awarie) kontaktuj się z właścicielem telefonicznie, by mógł od razu zareagować. Ustalenia podsumuj jednak pisemnie (w formie maila bądź sms), aby były one potwierdzone.

Oczekuj współpracy

- Jeśli właściciel mieszkania nie reperuje zgłoszonej usterki bądź nie odpowiada na próby kontaktu, masz prawo wyznaczyć mu ostateczny termin naprawy. Najlepiej jeśli wyślesz do niego maila z nieprzekraczalnym wezwaniem do usunięcia awarii – mówi Sławek Muturi. Warto przypomnieć, że to jego obowiązek, a awarie związane z jakąkolwiek instalacją są często niebezpieczne. Jeśli właściciel poważnie i profesjonalnie podchodzi do wynajmu, zajmie się tym od razu.

Informuj z wyprzedzeniem

Co zrobić jeśli właścicielowi zdarzyło się bez uprzedzenia wejść do mieszkania, które wynajmujesz, a ty wyraźnie sobie tego nie życzysz? Polskie prawo określa, że sytuacja taka jest usprawiedliwiona w przypadku awarii bądź szkody, a z tobą nie można się skontaktować. Na taką okoliczność również warto się ubezpieczyć i z wyprzedzeniem poinformować właściciela z kim kontaktować się jeśli nie jesteś dostępny.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.