PARTNER PORTALU

Jak kupujemy mieszkania? Zobacz sondę wśród deweloperów

Na co aktualnie klienci zwracają największą uwagę jeśli chodzi o zakup własnych czterech kątów? O co najczęściej pytają i co przesądza o wyborze tego, a nie innego lokum? Zobacz co wynika z obserwacji deweloperów.

Autor: housemarket.pl 16 kwietnia 2019 13:28

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Osoby, które stają przed decyzją o zakupie mieszkania, wnikliwie analizują jego cenę i lokalizację. Kluczowy jest też metraż – Polacy chcą mieszkać coraz lepiej, dlatego najpopularniejsze są obecnie „trójki” o powierzchni ok. 60-65 mkw. oraz „dwójki” do ok. 45 mkw. Nabywcy coraz większą uwagę przywiązują do ciekawego projektu – doceniają funkcjonalny i ustawny rozkład pomieszczeń – oraz dostępne udogodnienia i standard wykonania. Istotne jest też bliskie sąsiedztwo terenów zielonych i rekreacyjnych oraz łatwy dostęp do oferty handlowo-usługowej, a także szkół i przedszkoli. Klienci zainteresowani zakupem mieszkania często zwracają uwagę także na place zabaw w obrębie osiedla. Kolejna ważna rzecz to własny balkon lub loggia oraz miejsce postojowe.

Z naszych obserwacji wynika także, że coraz więcej nabywców zainteresowanych jest zakupem nieruchomości w celach inwestycyjnych. Dla klientów inwestycyjnych duże znaczenie ma dostęp do rozbudowanej infrastruktury społecznej i długofalowe plany zagospodarowania terenu. Ma to bowiem wpływ zarówno na cenę wynajmu lokalu, liczbę zainteresowanych, jak i również przyszłą wartość nieruchomości.

Co więcej, notujemy wysoki popyt na mieszkania gotowe do zamieszkania. W roku ubiegłym ok. 40 proc. naszych klientów zdecydowało się na wykończone mieszkanie – w programie Atal Design. Nabywcy doceniają takie rozwiązanie, gdyż pozwala ono zaoszczędzić sporo czasu, ale i również pieniędzy. Atutem jest także możliwość wykończenia mieszkania zgodnie z indywidualnymi potrzebami.

Krzysztof Foder, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Niezmiennie, od lat priorytetem przy zakupie mieszkania jest jego cena, jednak przyszli mieszkańcy zwracają również szczególną uwagę na lokalizację - łatwe połączenie z centrum oraz pobliskimi dzielnicami miasta. Dla niektórych również ważny jest kameralny i rodzinny charakter inwestycji, czy bliskość punktów handlowo-usługowych. Wśród naszych klientów, znajduje się grupa tych bardziej wymagających. O ich decyzji często decyduje też architektura i estetyka budynku, jakość części wspólnych, czy obecność terenów zielonych w pobliżu inwestycji.

Dawid Wrona, dyrektor sprzedaży w Dziale Mieszkaniowym Echo Investment

Dla klientów najważniejsze są takie aspekty jak: wiarygodność dewelopera i jego doświadczenie na rynku, lokalizacja, układ funkcjonalny mieszkania. Coraz częściej klienci zwracają uwagę również na to, co znajduje się na terenie osiedla i jakie dodatkowe funkcje podniosą ich komfort życia.

Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol

Niezmiennie przy zakupie klienci zwracają uwagę przede wszystkim na metraż i układ mieszkań. O ile w ubiegłych latach największą popularnością wśród klientów Grupy Murapol cieszyły się mieszkania 2-pokojowe o powierzchni od 40 do 50 mkw., o tyle w br. zauważalny jest wzrost zainteresowania większymi lokalami zarówno jeśli chodzi o ich metraż, jak i liczbę pokoi. Takie preferencje wykazują nabywcy – rodziny, które szukając dla siebie mieszkań wybierają lokale 4-pokojowe o powierzchni od 60 do 80 mkw. Z myślą o tej grupie klientów wprowadziliśmy możliwość łączenia lokali, jeśli w danej inwestycji pula dużych mieszkań została już wyczerpana.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.