Jak Polacy kupują meble?

Polacy, wybierając meble, w największym stopniu kierują się ich funkcjonalnością (88 proc.), trwałością wykonania (87 proc.) oraz stosunkiem jakości do ceny (84 proc.) - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą KPMG.

Autor: HouseMarket.pl 21 czerwca 2017 11:05

Z danych zebranych przez KPMG wynika również, że w ciągu ostatnich trzech lat aż 61 proc. wszystkich respondentów biorących udział w badaniu dokonało zakupu nowych mebli, zaś jedynie 7 proc. osób badanych nie kupiło w tym okresie żadnych mebli. Statystyczne gospodarstwo domowe, którego członkowie nabyli meble w analizowanym okresie czasu, przeznaczyło na ten cel 4,5 tysiąca złotych. Wśród różnych rodzajów kupowanych mebli respondenci najczęściej wybierali meble do pokoju dziennego, do kuchni oraz sypialni.

Polacy zdecydowanie najczęściej kupują meble w salonach meblowych – przede wszystkim sieciowych, lecz również tych niesieciowych. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii oraz poziomem i różnorodnością oferty sklepów online, zauważalnie zwiększa się udział roli internetu jako miejsca dokonywania zakupów – niemal co trzeci respondent kupuje meble w tym kanale. Istotnie częściej niż pozostali przez internet kupują osoby w wieku pomiędzy 26 a 35 lat (40 proc. wskazań) oraz ankietowani z wyższym wykształceniem (43 proc.). Aż 41 proc. Polaków rozważa zakup mebli przez internet w ciągu najbliższego roku.

- Rynek e-commerce staje się coraz bardziej popularną formą robienia zakupów, również w odniesieniu do mebli. Jak wynika z przeprowadzonego na zlecenie KPMG badania, internet stanowi źródło informacji dla większości klientów branży meblarskiej. Poszukują oni wiedzy o produktach przede wszystkim na stronach internetowych producentów i sprzedawców mebli, na forach dyskusyjnych, blogach oraz serwisach społecznościach. Po dokonaniu decyzji o zakupie, 28 proc. respondentów dokonuje kupna on-line, a aż 41 proc. rozważa to w najbliższej przyszłości – podsumowuje Joanna Krzemińska, dyrektor w KPMG w Polsce.

Używane meble nie tylko dla osób o niższych dochodach

Blisko co czwarty Polak deklaruje nabycie używanych mebli w ciągu ostatnich trzech lat. Warto zwrócić uwagę na fakt, że gospodarstwa domowe o najwyższych dochodach (przekraczających 10 tysięcy złotych netto miesięcznie) decydują się na kupno mebli używanych równie często co respondenci z gospodarstw o najniższych dochodach (do 2 tysięcy złotych). Również grupy respondentów o różnym wykształceniu nie różnią się istotnie między sobą pod względem odpowiedzi na to pytanie. Może świadczyć to o istnieniu trendu na kupowanie używanych mebli jako sposobie na oryginalne rozwiązania w wyposażeniu mieszkania czy poszukiwanie perełek na rynku meblarskim.
Funkcjonalność mebli, ich trwałość i stosunek jakości do ceny w największym stopniu determinują decyzje o zakupie

KPMG w Polsce dokonało analizy szeregu czynników mających wpływ na decyzje zakupowe w odniesieniu do mebli. Dla prawie dziewięciu na dziesięciu konsumentów kluczową rolę odgrywają funkcjonalność (88 proc.) oraz trwałość wykonania mebli (87 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się stosunek jakości do ceny (84 proc. badanych wskazało go jako czynnik istotny lub bardzo istotny) oraz wysoka jakość (82 proc.). Dla ośmiu na dziesięciu Polaków istotne znaczenie ma możliwość zwrotu bądź reklamacji zakupionych mebli, a także atrakcyjny wygląd. Relatywnie mniejszy wpływ na zachowania nabywców mebli mają takie czynniki jak panująca moda (oceniona jako istotna jedynie przez 31 proc. respondentów) oraz marka mebli (31 proc.).

Trendy najbliższej przyszłości

Jak wynika z badania KPMG przeprowadzonego wśród przedstawicieli firm działających na rynku meblarskim w Polsce, meble powinny przede wszystkim ładnie wyglądać i dobrze prezentować się we wnętrzu mieszkania. Istotnymi trendami kształtującymi poziom i dynamikę sprzedaży są funkcjonalność i prostota, która charakteryzuje się odchodzeniem od bogatych zdobień. Aż 81 proc. respondentów twierdzi, że w ciągu najbliższych lat preferencje i gusta w odniesieniu do mebli będą zmierzać ku jasnym odcieniom drewna, bieli i szarości oraz wzrośnie popularność lekkich, delikatnych kształtów.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych