Jak Polacy kupują meble?

Pokochaliśmy drewniane meble, cenimy minimalizm, ale jesteśmy także indywidualistami. Polacy coraz częściej kupują meble z myślą o wielofunkcyjnym wykorzystaniu przestrzeni. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku koniunktura dla polskiej branży meblarskiej będzie jeszcze lepsza niż przed rokiem.

Autor: HouseMarket.pl 05 kwietnia 2016 16:15

Meblościanki definitywnie odchodzą do przeszłości. Z danych GUS oraz raportu TNS na temat polskiego rynku (z końca 2014) wynika, że Polacy kupują coraz więcej mebli drewnianych do pokojów i salonów, a także mebli do siedzenia.

– Można to wyjaśnić tym, że meble drewniane dobrze komponują się z różnymi materiałami i są trwałe. Jeśli chodzi o design, to dominuje styl minimalistyczny. Polacy przywiązują dużą wagę do funkcjonalności. Obserwujemy przy tym, że coraz częściej decydują się na meble umożliwiające wielofunkcyjne wykorzystanie przestrzeni – mówi Jakub Malinowski, ekspert ds. okuć meblowych firmy Häfele.

Jest to związane m.in. z faktem, że coraz więcej Polaków ma salon otwarty na kuchnię lub łączy przestrzeń wypoczynkową z miejscem do pracy w średniej wielkości pokojach. Popyt na nowe meble rośnie między innymi dlatego, że Polacy kupują coraz więcej mieszkań. Według GUS w styczniu i lutym 2016 oddano do użytku ponad 14 proc. mieszkań więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

– Osoby kupujące nowe meble mają w czym wybierać. Oferta rynku meblarskiego jest bardzo szeroka i zachęca do szukania indywidualnych rozwiązań. Zdecydowanie częściej decydujemy się też na kupno mebli na zamówienie, dopasowanych do naszych potrzeb i pomysłu na aranżację, niż gotowych kompletów – dodaje Jakub Malinowski.

Jakie meble wymieniamy?

Jednak Polacy kupują nowe meble nie tylko wtedy, gdy wprowadzają się do nowego mieszkania. Coraz częściej decydują się również na nową aranżację przestrzeni lub po prostu na wymianę starszych mebli na nowsze. Jakie meble wymieniamy najczęściej? W pierwszym rzędzie wypoczynkowe, a w dalszej kolejności do salonu oraz kuchenne.

Najrzadziej wymieniamy meble dla dzieci i młodzieży. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS.

Coraz lepsza koniunktura

Wiele wskazuje na to, że 2016 będzie rokiem znakomitej koniunktury dla branży meblarskiej. W styczniu wartość rynku meblarskiego w Polsce zwiększyła się o 11 proc. w stosunku do stycznia 2015 (dane GUS). B+R Studio prognozuje, że wartość naszego rynku mebli dla klientów indywidualnych wzrośnie w tym roku do 5,2 mld zł (5,18 mld w 2015). Dobrą koniunkturę branży wzmacnia również dynamiczny rozwój budownictwa mieszkaniowego.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych