PARTNER PORTALU

Jak skutecznie rywalizować o uwagę klienta

Dane GUS wskazują, że w pierwszych trzech kwartałach mijającego roku wydano znacznie więcej niż rok wcześniej pozwoleń na budowę. W 2016 r. potencjalni nabywcy będą mogli zatem wybierać wśród wielu ofert.

Autor: HouseMarket.pl 02 grudnia 2015 15:56

TNS Polska zbadał, jakimi kryteriami kierujemy się w czasie wyboru nieruchomości. Dwóch na trzech z nas na pierwszym miejscu wskazuje cenę. Koszty są ważne zarówno dla osób nabywających mieszkanie z myślą o wprowadzeniu się, jak i tych, którzy planują wynajem nieruchomości. Zachęta finansowa wydaje się więc najskuteczniejszą formą zainteresowania potencjalnych nabywców. Należy jednak zauważyć, że oprócz promocji czy zniżek, istnieją jeszcze inne rozwiązania, z których mogą skorzystać deweloperzy.

– Dla ogromnej części Polaków jedyną szansą za zakup mieszkania nadal jest zaciągnięcie kredytu hipotecznego Procedury z nim związane są dość skomplikowane, a wybór korzystnej oferty może zaważyć na domowych finansach w przyszłości. Warto zatem rozważyć także możliwość pomocy nabywcom w uzyskaniu zewnętrznego finansowania. Współpraca deweloperów z pośrednikami finansowymi, którzy pomogą porównać dostępne rozwiązania i ułatwią uzyskanie kredytu może okazać się skuteczną zachętą dla klientów – zauważa Izabela Pabian, ekspert Expandera.

Rywalizacja z rynkiem wtórnym

Często porównując ofertę mieszkań z drugiej ręki oraz tych proponowanych przez deweloperów argumentem przemawiającym za tymi pierwszymi jest fakt, że wymagają one mniejszych nakładów finansowych podczas wprowadzania się.

Z drugiej jednak strony deweloperzy mogą dostosować projekty do indywidualnych potrzeb czy preferencji klientów. Dzięki temu, zmianie może ulec rozkład gniazdek elektrycznych, grzejników czy nawet ścianek działowych.

– Rozwiązania, dzięki którym klienci deweloperów uzyskują pomoc przy urządzaniu mieszkania mogą skłonić ich do wyboru oferty z rynku pierwotnego – przypomina Izabela Pabian, ekspert Expandera. – Co prawda, nadal będą one najpewniej droższe niż lokale z drugiej ręki, jednak charakteryzują się również wykorzystaniem lepszych technologii i materiałów, co może przełożyć się na niższe koszty eksploatacji związane np. z ogrzewaniem. Wielu nabywców mieszkań zapomina o tej kwestii, a może być to argument, który ostatecznie przeważy na wyborze oferty deweloperskiej.

Przewidzieć nieprzewidziane

Zakup mieszkania często wiąże się z powiększeniem rodziny. Decyzje, które podejmujemy na tym etapie życia, należą do najważniejszych. Nie dziwi więc, że wraz z rosnącą odpowiedzialnością Polacy nierzadko decydują się na zakup ubezpieczenia na życie. Czasami jest to decyzja wymuszona przez bank, gdyż dzięki ubezpieczeniu można uzyskać atrakcyjniejszy kredyt.

– Warto jednak zwrócić uwagę, że jeśli posiadamy kredyt z ubezpieczeniem, to w razie śmierci czy poważnego wypadku odszkodowanie będzie zapewniało jedynie spłatę kredytu. Rodzina otrzyma jedynie różnicę między sumą ubezpieczenia a kwotą zadłużenia – przypomina Izabela Pabian, ekspert Expandera. – Dobrym rozwiązaniem dla deweloperów jest więc propozycja ubezpieczenia, które zagwarantuje pomoc klientowi w zakresie zabezpieczenia jego rodziny, a nie tylko interesów banku.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych