PARTNER PORTALU

Jak skutecznie rywalizować o uwagę klienta

Dane GUS wskazują, że w pierwszych trzech kwartałach mijającego roku wydano znacznie więcej niż rok wcześniej pozwoleń na budowę. W 2016 r. potencjalni nabywcy będą mogli zatem wybierać wśród wielu ofert.

Autor: HouseMarket.pl 02 grudnia 2015 15:56

TNS Polska zbadał, jakimi kryteriami kierujemy się w czasie wyboru nieruchomości. Dwóch na trzech z nas na pierwszym miejscu wskazuje cenę. Koszty są ważne zarówno dla osób nabywających mieszkanie z myślą o wprowadzeniu się, jak i tych, którzy planują wynajem nieruchomości. Zachęta finansowa wydaje się więc najskuteczniejszą formą zainteresowania potencjalnych nabywców. Należy jednak zauważyć, że oprócz promocji czy zniżek, istnieją jeszcze inne rozwiązania, z których mogą skorzystać deweloperzy.

– Dla ogromnej części Polaków jedyną szansą za zakup mieszkania nadal jest zaciągnięcie kredytu hipotecznego Procedury z nim związane są dość skomplikowane, a wybór korzystnej oferty może zaważyć na domowych finansach w przyszłości. Warto zatem rozważyć także możliwość pomocy nabywcom w uzyskaniu zewnętrznego finansowania. Współpraca deweloperów z pośrednikami finansowymi, którzy pomogą porównać dostępne rozwiązania i ułatwią uzyskanie kredytu może okazać się skuteczną zachętą dla klientów – zauważa Izabela Pabian, ekspert Expandera.

Rywalizacja z rynkiem wtórnym

Często porównując ofertę mieszkań z drugiej ręki oraz tych proponowanych przez deweloperów argumentem przemawiającym za tymi pierwszymi jest fakt, że wymagają one mniejszych nakładów finansowych podczas wprowadzania się.

Z drugiej jednak strony deweloperzy mogą dostosować projekty do indywidualnych potrzeb czy preferencji klientów. Dzięki temu, zmianie może ulec rozkład gniazdek elektrycznych, grzejników czy nawet ścianek działowych.

– Rozwiązania, dzięki którym klienci deweloperów uzyskują pomoc przy urządzaniu mieszkania mogą skłonić ich do wyboru oferty z rynku pierwotnego – przypomina Izabela Pabian, ekspert Expandera. – Co prawda, nadal będą one najpewniej droższe niż lokale z drugiej ręki, jednak charakteryzują się również wykorzystaniem lepszych technologii i materiałów, co może przełożyć się na niższe koszty eksploatacji związane np. z ogrzewaniem. Wielu nabywców mieszkań zapomina o tej kwestii, a może być to argument, który ostatecznie przeważy na wyborze oferty deweloperskiej.

Przewidzieć nieprzewidziane

Zakup mieszkania często wiąże się z powiększeniem rodziny. Decyzje, które podejmujemy na tym etapie życia, należą do najważniejszych. Nie dziwi więc, że wraz z rosnącą odpowiedzialnością Polacy nierzadko decydują się na zakup ubezpieczenia na życie. Czasami jest to decyzja wymuszona przez bank, gdyż dzięki ubezpieczeniu można uzyskać atrakcyjniejszy kredyt.

– Warto jednak zwrócić uwagę, że jeśli posiadamy kredyt z ubezpieczeniem, to w razie śmierci czy poważnego wypadku odszkodowanie będzie zapewniało jedynie spłatę kredytu. Rodzina otrzyma jedynie różnicę między sumą ubezpieczenia a kwotą zadłużenia – przypomina Izabela Pabian, ekspert Expandera. – Dobrym rozwiązaniem dla deweloperów jest więc propozycja ubezpieczenia, które zagwarantuje pomoc klientowi w zakresie zabezpieczenia jego rodziny, a nie tylko interesów banku.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.