PARTNER PORTALU

Jak sprzedać nieruchomość? 5 kroków do celu

Marketing nieruchomości nie należy do tematów często omawianych przez specjalistów branży kreatywnej. Większość deweloperów powiela utarte schematy, drukując podobne billboardy i foldery reklamowe. Tymczasem, promocja inwestycji mieszkaniowych nie musi być nudna.

Autor: HouseMarket.pl 16 marca 2017 11:57

Warto korzystać z dobrodziejstw nowego marketingu, szczegółowo planując strategię działań reklamowych. Z artykułu dowiecie się, jak krok po kroku skutecznie promować inwestycje na rynku nieruchomości.

Wbrew pozorom nie jest to łatwa branża, a konkurencja na rynku coraz większa. Jak się wybić? Jak przekonać odbiorców, że Twoja oferta jest najlepsza? Jak zamienić potencjalnych klientów w realnych nabywców?

Po pierwsze: przemyśl i spisz strategię

Zacznijmy od analizy danych. Należy poznać nie tylko lokalny rynek i konkurencję, ale także grupę docelową, do której skierujemy działania reklamowe. Czy są to głównie rodziny z dziećmi, single, a może inwestorzy kupujący lokal pod wynajem? Czym wyróżnia się inwestycja? Mieszkania mają nietypowy układ? W budynku stosowane są innowacyjne rozwiązania? Warto dogłębnie przeanalizować te punkty i wypisać wszystkie atuty, na których możemy oprzeć komunikację. Zwłaszcza jeśli lokalizacja nie jest jednym z nich.

- Strategia to dokładnie skonstruowany plan działania - tłumaczy Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR. - Należy poświęcić temu zadaniu dużo czasu i wysiłku. Nie zapominajmy o nazwie inwestycji i jej logo, które musi być oryginalne i zwracające uwagę, ale nie może być oderwane od kontekstu. Najlepiej, jeżeli nawiązuje do charakterystycznej cechy okolicy albo jest zaskakującym, niestandardowym połączeniem słów. Ludzie docenią kreatywność - dodaje.

Po drugie: stwórz spójne materiały reklamowe

Kupujemy oczami, a wzrok to jeden z naszych najważniejszych zmysłów. Dlatego to, w jaki sposób zaprezentujemy nasz produkt, może odegrać kluczową rolę w procesie jego sprzedaży. Każda inwestycja ma swoją lokalizację, wygląd, cenę, co sprawia, że trafia do konkretnej grupy docelowej. Sukces materiałów wizualnych (od loga i wizytówki po stronę www i outdoor) leży w tym, w jakim stopniu celnie trafimy projektem i komunikatami w gusta naszych potencjalnych klientów.

- Minimalizm i konsekwencja to dobry sposób na budowanie rozpoznawalności - podkreśla Inga Chłódek, Content&Graphic Manager w Prime Time PR. - Projekty graficzne powinny komunikować charakter inwestycji, a elementy identyfikacji, takie jak kolor, font, styl zdjęć oraz styl tekstów reklamowych muszą być ze sobą spójne. Chaos nie budzi zaufania, a przeszkadza tylko w budowaniu jednoznacznego wizerunku. W efekcie firma/inwestycja nie jest zapamiętywana przez potencjalnych klientów lub, co gorsza: budzi skojarzenia z konkurencją - dodaje.

Warto również zastanowić się jak przedstawić daną inwestycję na billboardzie, a jak w folderze, gdzie mamy znacznie więcej miejsca. Równie istotne są projekty do sieci, które rządzą się swoimi prawami.

Po trzecie: skorzystaj z dobrodziejstw social media

Internet to potężne medium. Większość informacji szukamy w sieci, to tam także czytamy opinie innych użytkowników. Działania na portalach społecznościowych dają okazję dotarcia do większej liczby osób, a także przybliżają markę. Co więcej, portale takie jak Facebook, dają możliwość przeprowadzenia badania na temat docelowej grupy odbiorców. Możemy do tego używać różnych narzędzi jak np. Facebook Audience Insights.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych