PARTNER PORTALU

Jak warszawiak szuka mieszkania? Okam sprawdza preferencje

Warszawiacy cenią dobre położenie wymarzonego „M”- wynika z badań przeprowadzonych przez Okam Capital. - Czas to pieniądz. Nic dziwnego, że mieszkania w dobrych lokalizacjach cieszą się ogromnym i niesłabnącym zainteresowaniem – podkreśla Arie Koren, CEO firmy.

Autor: HouseMarket.pl 01 marca 2017 14:56

Z II edycji badań ankietowych (na próbie 478 warszawiaków, którzy wyrazili chęć zakupu mieszkania w ciągu najbliższego roku) przeprowadzonych przez Okam w dniach 4-5 lutego 2017 wynika, że mieszkańcy stolicy poszukują przede wszystkim mieszkań dwupokojowych o metrażu ok. 40-45 metrów. To mieszkania najchętniej kupowane przez młode osoby jako pierwsze mieszkanie, pary lub rodziny 2+1. Takie lokum kupowane jest na własne potrzeby lub jako tzw. mieszkanie inwestycyjne. Zainteresowanie zakupem takiego mieszkania zgłosiło 45 proc. ankietowanych.

Blisko 40 proc. osób wykazało zainteresowaniem mieszkaniem trzypokojowym o metrażu ok. 60 mkw. Ten wariant wybierany jest głównie przez rodziny oraz pary. To mieszkanie zazwyczaj kupowane na własne potrzeby, rzadziej jako inwestycja czy mieszkanie na wynajem.

8 proc. osób wskazało zainteresowanie mieszkaniami jednopokojowymi. Pozostali mieszkaniami czteropokojowymi i większymi.

Ankietowani uznali, że najważniejszym parametrem, który biorą pod uwagę jest lokalizacja mieszkania (łatwy dojazd, rozbudowana infrastruktura). Kolejne to cena i rozkład mieszkania. Tutaj nie ma zmian w porównaniu do badania I edycji z 2015 roku: wtedy również ponad 45 proc. zapytanych wskazała, że najważniejsza jest dla nich lokalizacja.

– Klienci dzisiaj inaczej cenią czas: wyliczają, ile zajmie im dojazd do pracy, sklepu, przedszkola czy szkoły. Czas to pieniądz. Nic dziwnego, że mieszkania w dobrych lokalizacjach cieszą się ogromnym i niesłabnącym zainteresowaniem – podkreśla Arie Koren, CEO Okam Capital. – Mieszkanie w dobrze skomunikowanej okolicy łatwiej też wynająć, a to istotne w odniesieniu do nieruchomości inwestycyjnych – dodaje Koren.

Ankietowani zostali zapytani o to jakie, promocje najbardziej zachęcają do zakupu mieszkania. W pierwszej kolejności wskazali na te, które obniżą koszt wprowadzenia: promocja „kuchnia gratis” i „wykończenie gratisów cenie mieszkania” zostały uznane za najbardziej pożądane. Wysoką oceną cieszyła się także promocje „3 lata czynszu gratis” i „miejsce parkingowe gratis”. 94 proc. klientów uznało, że każda promocja zwiększa atrakcyjność oferty i w przypadku podobnie zlokalizowanych inwestycji, wybraliby tę z promocję. 55 proc. ankietowanych zadeklarowało, że chętnie skorzystałoby z możliwości zamiany promocji na ekwiwalent finansowy.

- Śledzimy oczekiwania klientów. Patrzymy, jak zmieniają się trendy rynkowe. Świadomość to pierwszy krok do dobrze skrojonej oferty. Dalszej procedury nie możemy zdradzać. Konkurencja patrzy na ręce – dodaje Koren.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych