PARTNER PORTALU

Jak warszawiak szuka mieszkania? Okam sprawdza preferencje

Warszawiacy cenią dobre położenie wymarzonego „M”- wynika z badań przeprowadzonych przez Okam Capital. - Czas to pieniądz. Nic dziwnego, że mieszkania w dobrych lokalizacjach cieszą się ogromnym i niesłabnącym zainteresowaniem – podkreśla Arie Koren, CEO firmy.

Autor: HouseMarket.pl 01 marca 2017 14:56

Z II edycji badań ankietowych (na próbie 478 warszawiaków, którzy wyrazili chęć zakupu mieszkania w ciągu najbliższego roku) przeprowadzonych przez Okam w dniach 4-5 lutego 2017 wynika, że mieszkańcy stolicy poszukują przede wszystkim mieszkań dwupokojowych o metrażu ok. 40-45 metrów. To mieszkania najchętniej kupowane przez młode osoby jako pierwsze mieszkanie, pary lub rodziny 2+1. Takie lokum kupowane jest na własne potrzeby lub jako tzw. mieszkanie inwestycyjne. Zainteresowanie zakupem takiego mieszkania zgłosiło 45 proc. ankietowanych.

Blisko 40 proc. osób wykazało zainteresowaniem mieszkaniem trzypokojowym o metrażu ok. 60 mkw. Ten wariant wybierany jest głównie przez rodziny oraz pary. To mieszkanie zazwyczaj kupowane na własne potrzeby, rzadziej jako inwestycja czy mieszkanie na wynajem.

8 proc. osób wskazało zainteresowanie mieszkaniami jednopokojowymi. Pozostali mieszkaniami czteropokojowymi i większymi.

Ankietowani uznali, że najważniejszym parametrem, który biorą pod uwagę jest lokalizacja mieszkania (łatwy dojazd, rozbudowana infrastruktura). Kolejne to cena i rozkład mieszkania. Tutaj nie ma zmian w porównaniu do badania I edycji z 2015 roku: wtedy również ponad 45 proc. zapytanych wskazała, że najważniejsza jest dla nich lokalizacja.

– Klienci dzisiaj inaczej cenią czas: wyliczają, ile zajmie im dojazd do pracy, sklepu, przedszkola czy szkoły. Czas to pieniądz. Nic dziwnego, że mieszkania w dobrych lokalizacjach cieszą się ogromnym i niesłabnącym zainteresowaniem – podkreśla Arie Koren, CEO Okam Capital. – Mieszkanie w dobrze skomunikowanej okolicy łatwiej też wynająć, a to istotne w odniesieniu do nieruchomości inwestycyjnych – dodaje Koren.

Ankietowani zostali zapytani o to jakie, promocje najbardziej zachęcają do zakupu mieszkania. W pierwszej kolejności wskazali na te, które obniżą koszt wprowadzenia: promocja „kuchnia gratis” i „wykończenie gratisów cenie mieszkania” zostały uznane za najbardziej pożądane. Wysoką oceną cieszyła się także promocje „3 lata czynszu gratis” i „miejsce parkingowe gratis”. 94 proc. klientów uznało, że każda promocja zwiększa atrakcyjność oferty i w przypadku podobnie zlokalizowanych inwestycji, wybraliby tę z promocję. 55 proc. ankietowanych zadeklarowało, że chętnie skorzystałoby z możliwości zamiany promocji na ekwiwalent finansowy.

- Śledzimy oczekiwania klientów. Patrzymy, jak zmieniają się trendy rynkowe. Świadomość to pierwszy krok do dobrze skrojonej oferty. Dalszej procedury nie możemy zdradzać. Konkurencja patrzy na ręce – dodaje Koren.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.