PARTNER PORTALU

Jak wyglądają relacje najemców i wynajmujących?


Wrzesień to najgorętszy miesiąc na rynku najmu, szczególnie w największych miastach. Jakie zachowania utrudniają relacje lokatorów i właścicieli mieszkań

Autor: housemarket.pl 07 września 2018 10:33

Choć rynek najmu w Polsce w ostatnich latach rozwija się coraz prężniej, jego kondycja wciąż pozostawia wiele do życzenia. Oprócz niedoboru mieszkań przeznaczonych na wynajem komercyjny problemem są również standardy panujące wśród najemców i wynajmujących. Morizon.pl sprawdził, na jakie problemy obie strony narzekają najczęściej.

Grzechy lokatorów i właścicieli zaczynają się jeszcze przed podpisaniem umowy. Ci pierwsi wydzwaniają o uciążliwych porach (wcześnie rano lub późno w nocy) lub nie stawiają się na umówione wcześniej oględziny, a ci drudzy w publikowanych przez siebie ogłoszeniach zawierają często jedynie szczątkowe informacje. Jak wynika z raportu Morizon.pl, aż 80 proc. najemców chciałoby uzyskać więcej szczegółów dot. bieżących opłat, a blisko 70 proc. narzeka na złą jakość zdjęć dołączonych do ofert.

Problemem jest również stan wynajmowanych mieszkań. 42 proc. właścicieli twierdzi, że najemcy nie dbają o powierzony im lokal. 23 proc. zwraca uwagę na zniszczone wyposażenie: uszkodzone meble i sprzęty. Lokatorzy odbijają piłeczkę, twierdząc, że oferowane warunki i tak są zwykle nie najlepsze, jak na kwotę, której życzą sobie wynajmujący. To zdanie ponad połowy najemców. Blisko co trzeci twierdzi z kolei, że właściciele zatajają usterki i niedoskonałości mieszkania.

Ogromna większość wynajmujących przeprowadza w swoim mieszkaniu wizyty kontrolne - co czwarty odwiedza je nawet raz w miesiącu! Niezapowiedziane inspekcje (w świetle prawa - nielegalne) to jeden z najbardziej irytujących elementów najmu według 25 proc. lokatorów.

Konflikty rodzi również nieprzestrzeganie ustalonych wcześniej zasad najmu. Blisko co trzeci wynajmujący przyłapał swojego lokatora na paleniu w mieszkaniu, a co piąty narzeka na najemców hałasujących i zakłócających spokój sąsiadów. Lokatorzy chcą jednak czuć się w wynajmowanym mieszkaniu jak u siebie i uważają, że część zakazów (jak te dot. zapraszania znajomych) jest trudna do zaakceptowania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.