PARTNER PORTALU

Jak wyróżnić swoją inwestycję?

Rok 2016 w branży nieruchomości upłynął pod znakiem dużej aktywności deweloperów. Rosnąca liczba sprzedawanych mieszkań, oznaczać będzie większą konkurencję na rynku i poszukiwanie nowych sposobów na pozyskanie klienta. Jak więc wyróżnić swoją ofertę?

Autor: HouseMarket.pl 26 stycznia 2017 12:26

Najlepiej dobrze znanym z rynku komercyjnego certyfikatem BREEAM, który na pewno zwróci uwagę potencjalnego klienta.

Czym jest BREEAM? Jest to wielokryteriowy system certyfikacji, stosowany zarówno do nowoprojektowanych budynków, jak i tych już istniejących, który staje się standardem w branży nieruchomościowej w Europie. Analizie podlegają takie elementy budynku i jego otoczenia jak: zastosowane materiały budowlane, jakość środowiska wewnętrznego, efektywność energetyczna, gospodarka wodna i odpadami, zarządzanie eksploatacją budynku, dostępność środków transportu miejskiego.

Coraz większa świadomość ekologiczna

Wszystko po to, aby budynek odznaczał się niskim zużyciem energii, ograniczonym wpływem na środowisko, oferował komfort jego użytkowania zarówno dla mieszkańców jak i otoczenia. W dobie coraz większej świadomości ekologicznej oraz finansowej klientów, takie podejście okazuje się bardzo istotne przy podejmowaniu decyzji o zakupie mieszkania. Potwierdza to także przykład pierwszej certyfikowanej w systemie BREEAM inwestycji w Polsce – Osiedle Mickiewicza na warszawskich Bielanach – w której ponad 90 proc. mieszkań znalazło nabywców jeszcze przed oddaniem inwestycji do użytku.

- BREEAM stawia w szczególności na trwałość zastosowanych rozwiązań – mówi Tomasz Augustyniak, prezes firmy Go4Energy przeprowadzającej proces certyfikacji. Inwestor jest zobowiązany do staranności w wyborze materiałów budowlanych. Ich wyznacznikiem nie może być wyłącznie cena, ale także odporność na warunki atmosferyczne i czynniki mechaniczne, która zapewni długotrwałą i bezproblemową eksploatację. Inną, nie mniej istotną sprawą, są niższe obciążenia dla środowiska naturalnego wynikające z użytkowania takiego budynku – dodaje Augustyniak.

Takie podejście ma odbicie w kosztach ponoszonych przez nabywców na fundusze remontowe i potencjalne naprawy szybciej zużywających się elementów budynku. Ma to szczególne znaczenie, kiedy nabywcami nieruchomości są inwestorzy instytucjonalni, oczekujący najwyższej jakości. Długofalowe patrzenie na inwestycję mieszkaniową skłania kupującego do szukania oszczędności nie tyle na etapie zakupu, ale także późniejszej eksploatacji obiektu.

Wysoka jakość i standard

- Klienci z większą niż kiedyś świadomością oczekują wysokiej jakości i standardu wykonania. My te oczekiwania staraliśmy się spełnić, dodatkowo zapewniając wydajność obiektu przy poszanowaniu środowiska oraz zważając na komfort użytkowania obiektu – komentuje Aleksandra Goller, menedżer projektu Skanska Residential Development Poland. Zastosowanie w inwestycji energooszczędnego oświetlenia, efektywnego systemu wentylacji oraz zoptymalizowanie parametrów termoizolacyjnych, wpłynie na oszczędności sięgające od kilku do kilkunastu procent w opłatach eksploatacyjnych budynku w skali roku.

W ostatnich dwóch latach rozpoczęto wiele budów, a rok 2016 określa się często jako rekordowy pod względem sprzedaży mieszkań. Wiele wskazuje też na to, że obecny rok może być równie dynamiczny na wymagającym rynku mieszkaniowym. Warto więc uzbroić się w mocne argumenty sprzedażowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych