PARTNER PORTALU

Kawalerki wciąż mają wzięcie

Co dwunasty klient, który jest zainteresowany kupnem mieszkania, decyduje się na kawalerkę. Największe zapotrzebowanie odnotowano w dużych miastach. Jednopokojowe mieszkania reprezentują dziś zupełnie inny standard, niż za czasów PRL. Co stanowi o ich popularności?

Autor: HouseMarket.pl 24 października 2016 14:59

Moment, w którym decydujemy się na rozpoczęcie w pełni samodzielnego życia stawia nas przed decyzją, jakiego mieszkania szukać. Wciąż popularny wynajem budzi wiele wątpliwości. Studenci, którzy nie chcą płacić czynszu za okres wakacyjny, rezygnują z aktualnych lokali zaraz po sesji. Chętnych jednak nie brakuje.

Pod koniec września najlepsze oferty są już dawno zarezerwowane. Rosną też ceny najmu, dlatego wielu ludzi rozważa, nawet kosztem wzięcia kredytu, kupno własnego M. Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest bezpieczeństwo, gdyż nie musimy dzielić mieszkania (a często i pokoju) z obcymi osobami. Istotne jest również, że pieniądze – nawet te, które służą za pokrycie raty kredytu - budują nasz przyszły majątek.

W chwili, gdy nie dysponujemy dużą gotówką lub nie chcemy brać mocno obciążającego kredytu, dobrym rozwiązaniem może okazać się kupno kawalerki. Dziś przy takiej decyzji bierzemy pod uwagę również otoczenie: to, jak jest zaprojektowane osiedle, czy jest strzeżone, a także jak wygląda budynek. Czasami decydujemy się na wybór mieszkania o wyższym standardzie kosztem mniejszego metrażu. Będzie ono wystarczające na start dla singli czy młodego małżeństwa.

Nowy standard

Ciasne, niedoświetlone mieszkania w blokach z wielkiej płyty odchodzą do lamusa. Dzisiejszy rynek nieruchomości coraz częściej oferuje mikroapartamenty. Ich zaletą jest nie tylko nieco większa powierzchnia, lecz także warunki: panoramiczne okna i wysokie pomieszczenia czynią wnętrze jasnym, a aranżację ułatwia sposobność wstawienia ścianki działowej.

– Dzisiejsze kawalerki niewiele różnią się od innych mieszkań. W drugim i trzecim etapie inwestycji Lake Park Apartments wszystkie lokale wyposażone są w balkony, a te na parterze mają przydzielone ogródki i tarasy. Powierzchnia wynosi od 28 mkw. do 36,16 mkw., co stwarza wiele możliwości aranżacji wnętrza – komentuje Iwona Niderla, pracownik dewelopera Marvipol.

Praktyczny minimalizm

Niewielki metraż może być jednak wyzwaniem pod względem aranżacji. Z pewnością poszukiwanie nowych sposobów na wyposażenie wnętrza wymaga kreatywności. Dobrze wpasowuje się również w trend minimalizmu i wyzbycia się nadmiaru rzeczy. Właściciele kawalerek powinni tak planować urządzenie wnętrza, aby możliwie najlepiej oszczędzać powierzchnię. Istotna jest zarówno funkcjonalność mebli, jak i utrzymanie nienagannego porządku.

– Możemy stosować rozmaite triki optycznie powiększające mieszkanie, jak na przykład używanie jasnych barw czy zrezygnowanie z przechowywania przedmiotów na szafkach. Mikroapartamenty mają wysokość od 2,73 mkw. do 3 mkw., dzięki czemu dają wrażenie przestrzenności, a to znacznie ułatwia sprawę – dodaje ekspert z Galerii Venis.

Mieszkanie typu studio to także dobra opcja do stworzenia siedziby małej firmy. Designersko zaprojektowane, niekiedy stają się nowoczesną alternatywą dla biurowców. Bez względu na przeznaczenie, dzisiejsze jednopokojowe lokale to bardzo dobra inwestycja na przyszłość, dlatego też cieszą się niesłabnącą popularnością.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.