PARTNER PORTALU

Kawalerki wciąż popularne

Z danych Fenix Group wynika, że aż 32,5 proc. mieszkań sprzedanych w 2016 r. to kawalerki, przy czym najbardziej popularną kondygnacją wśród nabywców było trzecie piętro, na którym jest zlokalizowanych 17,4 proc. zakupionych lokali. Najrzadziej kupowane są mieszkania z czterema pokojami oraz te, które zlokalizowane są na piątym piętrze.

Autor: Housemarket.pl 23 czerwca 2017 15:23

- Z naszej analizy wynika, że obecne trendy na rynku nowych nieruchomości w dużej mierze pokrywają się z danymi dotyczącymi zabytkowych lokalizacji. Nadal najpopularniejsze są kawalerki. Prawdopodobnie z racji lokalizacji w ścisłym centrum nasi klienci szukają mieszkań, które są jak najwyżej położone względem ulicy. Istotny jest bowiem dla nich komfort i cisza. Pomimo tego, rośnie też popyt na duże lokale, które są kupowane przede wszystkim przez rodziny doceniające urok mieszkania w centrum miasta oraz na penthouse’y, nawet pomimo wyższych cen, które rosną wraz z kolejnymi kondygnacjami – mówi Radek Martyniak, prezes Fenix Group.

W portfolio Fenix Group w Warszawie znajduje się obecnie 19 lokalizacji, które łącznie mieszczą 820 mieszkań o łącznej powierzchni użytkowej 54 298 mkw.

Z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie mieszkaniami w zabytkowych, pięknie odrestaurowanych kamienicach. Nasi klienci cenią sobie przede wszystkim niepowtarzalną jakość i klimat, którego nie oferuje nowe budownictwo a także atrakcyjną lokalizację. Rośnie jednak grupa nabywców, którzy traktują zakup mieszkania w naszych kamienicach jako dobrą inwestycję długoterminową – mówi Andrzej Kawalec, przewodniczący rady nadzorczej Fenix Group.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.