PARTNER PORTALU

Kobiety chcą majsterkować w domu

Panie coraz częściej twierdzą, że lubią majsterkowanie. Ponad 3/4 respondentek potrafi nie tylko wymienić żarówkę czy przesadzić kwiaty, ale także udrożnić zatkany zlew, czy pomalować ściany.

Autor: HouseMarket.pl 07 stycznia 2016 11:08

W ciągu ostatnich kilku lat zmieniło się nastawienie Polek do majsterkowania. Ponad 1/3 ankietowanych pań deklaruje większe zaangażowanie w prace remontowe i dekoracyjne niż 5 lat temu – tak wynika z raportu przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Bricomarché.

Na remontowo-dekoracyjne zakupy 85 proc. pań udaje się z osobą towarzyszącą, kierując się najczęściej do odpowiedniego supermarketu (51 proc.). Nowy Rok to nowe postanowienia i sieć Bricomarché zachęca wszystkie Panie do wprowadzenia zmian w swoich domach.

Kobiety lubią majsterkowanie

Największy wpływ na większe niż 5 lat temu zaangażowanie kobiet w prace remontowe i dekoracyjne miała poprawa ich sytuacji materialnej. Panie coraz częściej twierdzą jednak, że majsterkowanie po prostu lubią. Co ciekawe, ponad 3/4 respondentek potrafi nie tylko wymienić żarówkę czy przesadzić kwiaty, ale także udrożnić zatkany zlew, czy pomalować ściany.

Blisko 45 proc. badanych nie miałaby również kłopotu z położeniem tapety, czy zamontowaniem na ścianie półki. Aż 76 proc. kobiet wykonało natomiast w czasie ostatniego roku prace dekoracyjne – ozdoby na choinkę, czy prace związane z szyciem lub ogrodem.

Niemal wszystkie kobiety (89 proc.) mają w domu skrzynkę z narzędziami, choć same korzystają z niej raczej rzadko. Tym niemniej 51 proc. pań sięga po narzędzia przynajmniej raz w miesiącu. Najczęściej w ich ręce trafia śrubokręt lub młotek.

– Z naszego badania wynika, że trendy w Polsce się zmieniają i przekonanie o tym, że prace i tematyka remontowa nie są domeną kobiet, jest coraz bardziej mylne. Dotyczy to szczególnie młodych pań – komentuje Michał Biskup, koordynator badania z Millward Brown.

Gdzie i z kim po narzędzia?

Ponad połowa kobiet (53 proc.) w ciągu ostatniego roku poszukiwała informacji na temat prac remontowych i dekoracyjnych – najczęściej u osób bliskich, ale także na stronach internetowych. Ostatecznego wyboru produktów panie dokonują zwykle w porozumieniu z mężem lub partnerem (52 proc.). Samodzielnie decyduje 31 proc. kobiet, a jedynie 12 proc. konsultuje się z doradcą w sklepie.

Podobnie, jedynie 16 proc. respondentek sama kupuje potrzebne materiały. Ponad połowa (60 proc.) robi zakupy z mężem lub partnerem.

– Panie zaczynają oswajać się ze światem majsterkowania, dlatego dostosowujemy ofertę Bricomarché do tych zmieniających się trendów, mając nadzieję, że spełnimy również ich oczekiwania. Widok coraz większej liczby kobiet odwiedzających nasz sklep i korzystających z porad naszych ekspertów, bardzo nas cieszy – komentuje Eliza Orepiuk-Szymura, kierownik dyrekcji komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.