PARTNER PORTALU

Kto kupuje luksusowe apartamenty?

Coraz częściej w apartamenty inwestują czterdziestoletni menedżerowie wyższego szczebla,  przedstawiciele kadry zarządzającej i... zamożni właściciele domów za miastem.

Autor: REAS/housemarket.pl 08 maja 2015 10:21

REAS wziął pod lupę kupujących luksusowe apartamenty. Okazało się, że podstawową grupę nabywców stanowią ludzie w wieku 40-50 lat. Szersza grupa wiekowa 40-60 lat to - w przypadku Warszawy - 2/3 ogółu nabywców segmentu luksusowego. Pod względem zawodowym są to przede wszystkim wysokiej klasy profesjonaliści, menedżerowie wyższego szczebla, właściciele i członkowie zarządów spółek z branży bankowej, finansowej oraz ubezpieczeniowej, kancelarii prawnych i firm konsultingowych, innych dużych firm. Są to również osoby na stałe osiadłe za granicą, Polacy mieszkający poza granicami kraju oraz artyści.

- Od pewnego czasu obserwujemy też trend polegający na „powrocie do miasta" nabywców domów jednorodzinnych. Nie jesteśmy w stanie precyzyjnie oszacować skali tego zjawiska, ale jest ono odczuwalne na rynku. Są to właśnie osoby 40+, które w okresie poprzedniego boomu 2005-2008 nabywały domy jednorodzinne, w związku z powiększaniem się lub rosnącymi potrzebami względnie młodej wówczas rodziny - komentują analitycy REAS. - Dekada to okres w którym znacząco zmieniły się potrzeby i profil takiego gospodarstwa domowego. Duże dzieci mają inne potrzeby lub opuszczają dom rodzinny, a dla rodziców większe znaczenie zaczyna odgrywać bezpośredni dostęp do miejskiej infrastruktury.

Przeważająca część nabywców kupuje luksusowe apartamenty na własny użytek jako docelowe lub drugie miejsce zamieszkania (np. związane z prowadzeniem biznesu lub jako alternatywa najmu w miejscu prowadzenia biznesu). Drugim motywem jest zakup inwestycyjny. Nieruchomości od zawsze postrzegane są jako względnie bezpieczna lokata kapitału, odporna na większość zmian w lokalnych gospodarkach. REAS szacuje, że w tym segmencie rynku udział nabywców może wynosić nawet do 30-40 proc., w zależności od typu budynku i struktury oferowanych mieszkań.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.