PARTNER PORTALU

Kto podejmuje decyzję o zakupie mieszkania? To kobiety mają decydujący głos

Kobiety wykazują się większą świadomością rynku, aktywnie uczestniczą w grupach społecznościowych, związanych z kupnem mieszkań, mają rozległą wiedzę na temat trendów dot. cen mieszkań. To one też inicjują spotkanie z deweloperem.

Autor: HouseMarket.pl 07 marca 2019 08:20

Jaka grupa kupuje swoje pierwsze mieszkanie? – Średni wiek klientów, kupujących swoje pierwsze mieszkanie to około 31 lat i w tym zakresie nic się szczególnego nie zmieniło. Co prawda nie ma programów wsparcia zakupu mieszkania jak RnS czy MdM, niemniej w ostatnich latach znacznie zwiększyła się zdolność nabywcza kupujących. Sporo jest też transakcji finansowanych przez rodziców, szczególnie w przypadku mieszkań kupowanych dla dzieci rozpoczynających studia.– mówi Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp.

- Panie biorą czynny udział zarówno w poszukiwaniu mieszkania, udziale w targach, jak i wyborze samego lokalu. Wykazują się sporą wiedzą techniczną, zadają szereg pytań, począwszy od zastosowanych materiałów budowlanych, a skończywszy na kwestiach prawnych, są dociekliwe i bardzo czujne - twierdzi Agnieszka Glanowska z Grupy Deweloperskiej Sento.

- Poza tym doskonale znają oferty konkurencyjne, a ostateczna decyzja poprzedzona jest wnikliwą analizą - kobieta to bardzo wymagający klient - dodaje.

Estetyka i funkcjonalność

Dla żeńśkiej części zdecydowanie bardziej liczy się strona wizualna strona inwestycji. Ważny jest dla nich wygląd budynku, jego kolorystyka, atrakcyjne wykończenie części wspólnych, ciekawe elementy małej architektury oraz zgodność z aktualnymi trendami. Oprócz tego liczy się dla nich wygląd samego mieszkania, jego doświetlenie, a także widok z balkonu.

- Panie przywiązują dużą wagę do kontaktu z naturą i aktywnego trybu życia, dlatego wszelkie alejki, skwery, tereny zielone, ścieżki rowerowe będą dla inwestycji dodatkowym atutem - twierdzi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR .

- Bardzo często kobiety pytają też o to, czy na osiedlu przewidziany jest plac zabaw dla dzieci bądź np. rowerownia. Dużym zainteresowaniem cieszą się lokale posiadające duże przydomowe ogródki bądź przestronne tarasy - dodaje.

Niie bez znaczenia pozostaje dla funkcjonalność mieszkania. Z informacji uzyskanych od deweloperów wynika, że kobiety przywiązują do niej bardzo dużą wagę. Istotna jest dla nich liczba pokoi, odpowiadająca wygodzie domowników, adekwatny metraż, korzystny rozkład całego mieszkania, przestronność, a także dogodna lokalizacja inwestycji. Liczy się przede wszystkim bliskość szkół, przedszkoli, żłobków, komunikacji miejskiej oraz punktów usługowych.

Kobiety, częściej niż mężczyźni, wykonują pierwszy krok na drodze do zakupu mieszkania. Przeglądają oferty deweloperów i nawiązują z nimi kontakt. Chętniej też biorą udział w targach i dniach otwartych. Podczas wyboru konkretnego lokum, kierują się chłodną analizą. Potrafią też twardo negocjować. Czy rzeczywiście ostatnie słowo przy finalizowaniu umowy należy do pań?

Serwisy z ofertami deweloperskimi potwierdzają, że aktywność kobiet nie ogranicza się tylko do przeglądania ofert. Podobnie wygląda sytuacja na profilach inwestycji deweloperskich w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Dane agencji Prime Time PR, zajmującej się marketingiem dla branży nieruchomości, wskazują, że ich użytkownikami są w większości kobiety. Jak podaje agencja, to panie częściej niż panowie wysyłają do deweloperów zapytania na tematy związane z organizacją dni otwartych, budową kolejnych etapów osiedla czy kwestii bezpośrednio związanych z zakupem mieszkania.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.