PARTNER PORTALU

Liczy się dobry adres

Własne mieszkanie spełnia potrzeby przynależności do pewnej grupy społecznej. Zwłaszcza tam gdzie tzw. dobry adres, właściwa dzielnica miasta od razu identyfikują klasę, do której się przynależy - o trendach na rynku mieszkaniowym oraz o tym jak dobrze mieszkać specjalnie dla Housemarket.pl opowiada Jacek Taźbirek, prezes zarządu Centrum Nowoczesnych Technologii.

Autor: housemarket.pl 25 lipca 2017 09:07

Czego dzisiaj potrzebuje człowiek, by wygodnie żyć? 

Każdy ma własną hierarchię potrzeb. Hierarchie te różnią się wśród osób i z czasem mogą się zmieniać. Ale nieustannie pozostaje potrzeba posiadania mieszkania. Własne cztery kąty dają możliwość wygody, snu, prywatności, ale też zapewniają bezpieczeństwo własne i rodziny. Własne mieszkanie spełnia także potrzeby przynależności do pewnej klasy społecznej. Zwłaszcza w tych społeczeństwach, gdzie tzw. dobry adres, właściwa dzielnica miasta od razu identyfikują klasę, do której się przynależy. Dlatego też powstał projekt Nowa 5 Dzielnica w Krakowie, który spełni indywidualne potrzeby mieszkańców tego miasta i zapewni im komfortowe życie w atrakcyjnej lokalizacji, w przyjaznym i bezpiecznym sąsiedztwie. Niewątpliwie odpowiednie decyzje zakupowe, związane z segmentem nieruchomości, wymagają dobrej i stabilnej pracy. Zwłaszcza wśród młodych nabywców istotne są ich perspektywy oraz plany na przyszłość.

Klienci się zmienili od czasu ostatniego boomu mieszkaniowego. Dawniej mieszkania sprzedawane były jeszcze na etapie projektu. Teraz mamy bardziej nasycony rynek. Czy pana zdaniem to wpływa na postawę kupców? 

Wybór mieszkań jest duży, jednak nie tak łatwo znaleźć idealny projekt. Zwłaszcza w atrakcyjnych lokalizacjach mieszkania nadal sprzedają się na etapie projektowym. To właśnie w tym momencie procesu sprzedażowego, zwłaszcza w jego wczesnej fazie, klient może wybrać najlepsze mieszkanie. Sądzę, że rynek mieszkaniowy nie jest jeszcze nasycony – jest stabilny, jednak potrzeby mieszkaniowe są nadal niezaspokojone.

Co jest najważniejsze podczas podejmowana decyzji odnośnie zakupu mieszkania, poza ceną? 

Decyzje zakupowe są motywowane przez wiele czynników. Bardzo ważne są lokalizacja, standard wykończenia i dostępność komunikacji – zwłaszcza publicznej. Istotna jest również bliskość terenów rekreacyjnych, dających możliwość mniej lub bardziej aktywnego wypoczynku, w zależności od potrzeb oraz sklepów, niekoniecznie hipermarketów, a także punktów usługowych i instytucji edukacyjnych. Klienci zwracają uwagę na podmiot inwestora i generalnego wykonawcy. Bardzo często chcą poznać konkretne, zrealizowane inwestycje dewelopera oraz opinie innych klientów.

Nie od dziś wiadomo, ze lokalizacja, w której mieszkasz, w pewien sposób określa to, kim się jest. Zdecydowanie inny jest statystyczny mieszkaniec Wilanowa, a inny Pragi. Wy działacie mocno na rynku krakowskim. Czy w Krakowie lokalizacja także jest czynnikiem prestiżu?

Atrakcyjność lokalizacji mieszkania jest jednym z wyznaczników prestiżu. Krakowska Krowodrza znajduje się blisko ścisłego centrum i rynku głównego, spełniając kryterium pożądanego miejsca do zamieszkania. Mieszkanie w pobliżu śródmieścia nadal pozostaje potwierdzeniem statusu społecznego i osiągniętego sukcesu. Wiąże się z dostępem do rozwiniętej infrastruktury, zaplecza handlowo-usługowego oraz instytucji kulturalnych i naukowych. Lokalizacja Nowej 5 Dzielnicy to niewątpliwie jeden z lepszych adresów na mapie Krakowa.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.