PARTNER PORTALU

Łódź gwiazdą rynku nieruchomości

Sektor mieszkaniowy w Łodzi, po latach stagnacji, przeżywa boom - liczba sprzedanych w minionym roku mieszkań wyniosła 4 200 i była o 30 proc. większa niż w 2017, kiedy nabywców znalazło 3 300 mieszkań. To efekt m. in. przemyślanych działań władz lokalnych, które rewitalizują i promują miasto.

Autor: HouseMarket.pl/JLL 03 kwietnia 2019 09:01

Rekordowy popyt idzie w parze z rekordową podażą. W 2018 roku na rynek trafiło 4 600 mieszkań, czyli o 15% więcej niż 2017 i 2,5 raza więcej niż 2015 roku, kiedy deweloperzy wybudowali ich zaledwie 1 800.

Przestrzeń do dalszego rozwoju mieszkaniówki w Łodzi jest również bardzo obiecująca. W minionym roku na 1 000 mieszkańców miasta przypadało niespełna 6 lokali sprzedanych na rynku pierwotnym – dla porównania we Wrocławiu czy Trójmieście było to 17 mieszkań. Ceny na pierwotnym rynku mieszkaniowym w tym mieście również rosną wolniej niż w innych polskich aglomeracjach.

– Na koniec 2018 roku średnia cena lokali oferowanych przez deweloperów w Łodzi była o zaledwie 8% wyższa niż przed rokiem, a od końca 2016 roku wzrosła zaledwie o 17%, co stanowiło jeden z najniższych wyników odnotowanych w głównych miastach w Polsce. Wraz z dynamicznym rozwojem oferty biurowej sprawiło to, że rynek ten stał się interesujący dla osób chcących zainwestować w nieruchomości mieszkaniowe z myślą o ich wynajmowaniu – mówi Katarzyna Kuniewicz, dyrektor Działu Badań Rynku Mieszkaniowego, JLL.

Władze lokalne postawiły na programy rewitalizacyjne, rozwoju infrastruktury i intensywnej promocji miasta. To zdecydowanie przynosi rezultaty – dynamicznie rozwija się nie tylko mieszkaniówka, ale też rynek biurowy.

– Łódź nie wygląda już tak samo jak 10 lat temu, co doceniają zarówno mieszkańcy, turyści, jak przedstawiciele biznesu. Warto również zaznaczyć, że silny rozwój rynku mieszkaniowego i magazynowego w regionie także ma pozytywny wpływ na rozwój projektów biurowych. Dodatkowo centralne położenie miasta i dobre połączenia drogowe są kolejnymi atutami wspierającymi boom nieruchomościowy w mieście – zaznacza Łukasz Dobrzański, kierujący łódzkim oddziałem JLL.

– Staramy się zmienić sposób postrzegania miasta. Przede wszystkim sami zdecydowaliśmy się na olbrzymie inwestycje w centrum – mówiła nam podczas otwarcia kolejnej inwestycji Hanna Zdanowska. – Łódź zawsze miała problem z wizerunkiem. Wizerunek buduje się na podstawie pierwszego kontaktu z miastem i zazwyczaj jest to centrum. Jeżeli miasto było, lekko powiedziawszy, zaniedbane to pozytywny aspekt pierwszego wrażenia był żaden. Trudno było zachęcić deweloperów, inwestorów, żeby spojrzeli na Łódź – mówiła prezydent miasta.

Jednocześnie Hanna Zdanowska podkreśla, że władzom zależy na zachowaniu unikatowego charakteru miasta.
– Znaleźliśmy sposób jak wyróżnić się od innych, to też spowodowało napływ młodych osób, które chcą się z Łodzią związać. Bliskość Warszawy, która kiedyś była traktowana jako przekleństwo dla Łodzi ja chcę wykorzystywać jako olbrzymią szansę i impuls rozwojowy. Wszystkie te czynniki zaczęły współgrać i dawać efekty – mówiła nam Hanna Zdanowska. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.