PARTNER PORTALU

Lokale z wyższej półki na celowniku inwestorów

W dużych miastach rośnie oferta nowych lokali w segmencie premium. To efekt wzmożonego zainteresowania inwestycjami prestiżowymi, o wysokim standardzie.

Autor: HouseMarket.pl 21 marca 2017 13:03

Już w trzecim kwartale 2016 r. przedstawiciele Reas zwrócili uwagę na wzrost przeciętnej ceny mkw. lokali wprowadzanych do sprzedaży. Ich zdaniem, może to się wiązać nie tylko z mniejszym udziałem mieszkań spełniających limity cenowe MdM – po drugim kwartale br., w którym uruchamiane były głównie inwestycje w segmencie podstawowym, deweloperzy zaczęli najprawdopodobniej uzupełniać ofertę w segmencie mieszkań o podwyższonym standardzie i apartamentów – tłumaczą eksperci Reas. Z kolei jeśli porównamy czwarty kwartał 2016 r. z analogicznym okresem rok wcześniej – zanotujemy średni wzrost cen o 6 proc.

Spostrzeżenia analityków Reas potwierdzają deweloperzy, przekonując, że choć czas sprzedaży ofert z wyższej półki jest dłuższy w porównaniu do komercjalizacji inwestycji popularnych, mieszkania droższe i o wyższym standardzie cieszą się coraz większą popularnością wśród nabywców.

– W tym segmencie kupowane są lokale nie tylko na potrzeby własne ale również i przez inwestorów. Choć na celowniku rynku inwestycyjnego są głównie tańsze oferty popularne a kupno M z wyższej półki wiąże się naturalnie z większymi wydatkami finansowymi, to zysk z jego najmu bywa naprawdę obiecujący. Inwestorzy mogą w tym przypadku liczyć nawet na 8 - 9 proc. stopy zwrotu w skali roku, podczas gdy średnie zyski najmu oscylują obecnie na poziomie 4 - 5 proc. w głównych miastach Polski. Dodatkowo, oprocentowanie lokat bankowych i obligacji w dalszym ciągu sprzyja inwestowaniu w nieruchomości – wyjaśnia Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Polnordu.

Obiecująca przyszłość

Z pewnością kolejnych projektów w segmencie z wyższej półki nie zabraknie w nadchodzących latach. Deweloperów do tych projektów zachęcają informacje o bogaceniu się polskiego społeczeństwa. Na przykład, analitycy KPMG, w najnowszej edycji raportu „Rynek Dóbr Luksusowych”, wyceniają wartość polskiego rynku dóbr luksusowych w 2016 r. na 16,4 mld zł, o 15 proc. więcej w porównaniu z ubiegłym rokiem. I na tym nie koniec bo do 2020 r. wartość ta ma wzrosnąć do prawie 21 mld zł. Co więcej, w bieżącym roku liczba osób o dochodzie powyżej 7,1 tys. zł brutto miesięcznie po raz pierwszy w naszym kraju przekroczy 1 mln. Zaś za trzy lata osiągnie pułap 1,3 mln.

– Z roku na rok rośnie grupa zamożnych osób. Szacujemy, że na koniec 2016 r. skumulowana wartość uzyskiwanego przez nich dochodu netto prawdopodobnie przekroczy poziom 170 mld zł. Według prognoz, najbliższe lata zapowiadają się równie obiecująco. W ciągu następnych trzech lat, kwota ta powiększy się o kolejne 50 mld zł. – szacuje Andrzej Marczak, partner w KPMG w Polsce.

Z kolei, z raportu Global Wealth Databook 2016, wydanego przez Credit Suisse, wynika, że w Polsce aktualnie mieszka ponad 41 tys. osób, zaliczanych do kategorii HNWI (high net worth individuals, z aktywami płynnymi o wartości powyżej 1 mln USD). Większość z nich posiada majątek szacowany na 1 do 5 mln USD. I choć osoby zamożne szczególnie chętnie wydają pieniądze na luksusowe samochody i butikową odzież – niemałe sumy przeznaczają również na nieruchomości z wyższej półki i apartamentowce, które według KPMG w tym roku pochłonęły ok. 1,2 mld zł z ich aktywów. Spółki deweloperskie realizujące projekty premium i luksusowe, nie powinny więc się obawiać o brak klientów w najbliższych latach.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.