PARTNER PORTALU

Metr kwadratowy luksusu. Jak wycenić prestiż nieruchomości?

Czy opcją premium jest mieszkanie w zabytkowej kamienicy, ale bez windy i ogrzewania gazowego? A 20-metrowa kawalerka w apartamentowcu w centrum miasta to zwykłe mieszkanie czy może jednak nieruchomość o podwyższonym standardzie?

Autor: HouseMarket.pl 27 kwietnia 2017 09:02

Branżowi eksperci nie mają wątpliwości co do tego, że standard premium na pierwotnym rynku nieruchomości wyznaczają: atrakcyjna lokalizacja, okoliczna infrastruktura, wysoki standard techniczny budynku oraz pakiet usług, dostępnych wyłącznie dla mieszkańców danej nieruchomości.

- Kryteria te są jednak względne i tym samym niewystarczające do kwalifikacji danego obiektu mieszkaniowego jako lokalu premium czy tym bardziej postrzegania go przez sprzedających i kupujących w kategoriach luksusu – tłumaczy Arkadiusz Wojciechowski, partner zarządzający Poland Sotheby’s International Realty.

Cena wyznacza status

Ekspert dodaje, że w procesie definiowania rangi rynkowej danej nieruchomości – bez względu na to czy jest to mieszkanie, dom jednorodzinny lub wielorodzinny czy apartament – przesłanki jakościowe powinny być analizowane wtórnie względem wskaźników ilościowych. Z raportu Luxury Realty Map wynika, że to przede wszystkim cena wyznacza status danej nieruchomości, plasując ją w kategorii lokali o podwyższonym standardzie.

To wydawałoby się proste ujęcie tematu wymaga jednak szczegółowego doprecyzowania, pozwalającego finalnie wytypować te nieruchomości, które na rynku pierwotnym mogą być w miarę obiektywnie klasyfikowane jako premium i luksusowe. Nie zawsze duży, a więc tym samym drogi dom, będzie domem luksusowym, a kawalerka o wysokim standardzie, zlokalizowana w centrum miasta, choć wyceniana często znacznie wyżej niż dwupokojowe mieszkanie w mniej atrakcyjnych dzielnicach znajdzie się na liście ofert premium.

- Istotnym wskaźnikiem, który należy rozpatrywać łącznie z ceną nieruchomości, uwzględniając przy tym przesłanki jakościowe, definiujące wysoki standard użytkowy, jest cena metra kwadratowego – podkreśla Arkadiusz Wojciechowski.

Jak wynika z raportu Luxury Realty Map, to właśnie zależność między ceną metra kwadratowego, metrażem i wartością całej nieruchomości, której zakup opiewał na kwotę nie mniejszą niż 1 milion złotych, może w pełni definiować jej standard i status rynkowy. Szczegółowe analizy – przeprowadzone przez ekspertów Poland Sotheby’s International Realty – dowodzą, że tylko tak holistyczne podejście uprawnia do prób kategoryzowania nieruchomości jako premium i luksusowych.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.