PARTNER PORTALU

Mieszkania dla millenialsów

Millenialsi wchodzą na rynek nieruchomości. To niemal 10 milionów Polaków, którzy stanowią 25 proc. społeczeństwa, a zarazem najliczniejsza obecnie grupa docelowa deweloperów. Czy osoby z pokolenia Y są zainteresowane kupnem nowego mieszkania, czy wolą je wynajmować? Jak dopasować ofertę do ich oczekiwań?

Autor: housemarket.pl 18 lipca 2017 14:23

General generation, baby boomers, pokolenie X, Y, Z… Każda z tych grup dorastała w różnych momentach historycznych i wyznawała inne wartości. Po dominacji pokolenia X (urodzeni w latach 60. i 70. XX wieku), przyszedł czas na kolejną generację.

Przyjmuje się, że millenialsi to osoby urodzone w latach 1980-2000. Ich nazwa ma wskazywać na ludzi, którzy są niejako łącznikiem pomiędzy starym a nowym millennium. To właśnie ta grupa stanowi aktualnie wyzwanie dla deweloperów.

Tajemnicze Y-greki

Generacja ta pamięta jeszcze czasy kaset VHS i komputery bez dostępu do internetu, a jednocześnie jest na bieżąco z nowinkami technologicznymi, przez co zazwyczaj spędza sporo czasu online.

- Każde pokolenie ma różne cechy charakterystyczne, które warunkowane są zmianami w społeczeństwie. To, czego oczekuje wcześniejsza generacja, nie jest dla nich atrakcyjne. Dlatego tak istotne jest prawidłowe dopasowanie oferty do danej grupy klientów - komentuje Agnieszka Glanowska, dyrektor ds. marketingu w grupie deweloperskiej Sento.

Bardzo ważną częścią życia millenialsów jest udział w wydarzeniach odbywających się w mieście, dlatego chętnie korzystają z jego uroków. Mało czasu spędzają w domu oglądając telewizję czy używając komputera stacjonarnego, stały dostęp do sieci zapewniają im urządzenia mobilne.

Pokolenie Y stawia na rozwój osobisty i przykłada wielką wagę do swojej pozycji zawodowej. Preferowana lokalizacja do zamieszkania to dla millenialsów centrum miasta lub jego bliskie sąsiedztwo z dobrą komunikacją miejską. Podczas gdy ich rodzice chętnie wybierają jednorodzinne domki na obrzeżach miast, oni sami mają zupełnie inne oczekiwania, co do miejsca zamieszkania.

Oryginalne mieszkania w centrum

Przyjmuje się, że młodzi wolą wynajmować i nie przywiązują się do jednego miejsca, ponieważ są bardziej mobilni od poprzednich pokoleń. Jednak badania na temat mieszkalnictwa przeprowadzone przez TNS Polska pokazują, że w Polsce nadal istnieje silne przekonanie, że posiadanie mieszkania na własność gwarantuje pewnego rodzaju stabilizację, którą chcą osiągnąć również millenialsi.

Według Europejskiego Urzędu Statystycznego, aż 83,5 proc. Polaków posiada dom lub mieszkanie na własność. Co więcej, z badań wynika, że 45 proc. społeczeństwa wybiera mieszkanie z rynku pierwotnego. Na dowód niech posłuży ogromne zainteresowanie rządowym programem “Mieszkanie dla Młodych”.

- Ofertę należy w dużej mierze dostosować właśnie do tej grupy. Millenialsi wolą mieszkać w centrum, szukają lokali, które wyróżniają się na tle innych. Przeważnie mają małe doświadczenie i wiedzę na temat wykańczania mieszkań, a zależy im na czasie, dlatego uważamy, że wykończenie w cenie, które oferujemy w każdej naszej inwestycji to dla nich idealne rozwiązanie - wyjaśnia Agnieszka Glanowska.

Social media to podstawa

Przy takiej grupie docelowej niezwykle ważna jest komunikacja w mediach społecznościowych. Wirtualna rzeczywistość stanowi dla millenialsów ogromną część życia, ponieważ często wiąże się także z wykonywaną pracą.

Osoby z pokolenia Y chętniej i częściej robią zakupy przez Internet. To tam szukają informacji i ofert sprzedaży oraz dzielą się opiniami. Najczęściej są to strony internetowe, serwisy ogłoszeniowe, ale przede wszystkim portale społecznościowe.

- Zdajemy sobie sprawę z tego, jak potężnym środkiem przekazu są social media - mówi ekspert z grupy deweloperskiej Sento. - Jesteśmy tam obecni i dbamy o jasną komunikację na linii klient-firma. Informujemy o naszych nowych inwestycjach oraz aktualnych promocjach. Nie można ignorować zmian, jakie zachodzą w społeczeństwie. Na czele firm deweloperskich stoją najczęściej osoby z innych pokoleń, dlatego tak ważne jest zrozumienie potrzeb osób, które są naszymi potencjalnymi klientami - dodaje.

Warto zaznaczyć, że millenialsi nie są łatwym klientem, oczekują od firm zaangażowania i wykazania się. W zakresie promocji nieruchomości bardziej niż ich poprzednicy cenią niestandardowe rozwiązania. Analizować sytuację społeczno-ekonomiczną i wsłuchiwać się w głos młodej generacji - to dzisiejsze zadania dla deweloperów, którzy chcą zaspokoić potrzeby mieszkaniowe pokolenia Y.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.