PARTNER PORTALU

Mieszkania na wynajem. Czego szukają najemcy?

Inwestorzy wiedzą, że atrakcyjna cena i lokalizacja to czasem za mało. I coraz częściej oferują dodatkowe udogodnienia. To przykładowo mogą być funkcjonalny układ lub inteligentne technologie.

Autor: HouseMarket.pl 28 czerwca 2017 09:02

Mieszkania nabywane z myślą o wynajmie cieszą się coraz większym zainteresowaniem inwestorów, którzy traktują je jako bezpieczną lokatę kapitału. Ocenia się, że taki lokal gwarantuje ok. 4-6 proc. zwrotu rocznie. – W ciągu ostatnich 2 lat bardzo dużo osób zdecydowało się zainwestować w zakup mieszkania pod wynajem – głównie chodziło o lokale z dużą liczbą pokoi na małej powierzchni i z oddzielną kuchnią – mówi Iwona Niderla, specjalista ds. marketingu w firmie Marvipol.

Jednocześnie przybywa osób zainteresowanych wynajmem, ale rosną też ich oczekiwania względem lokalu. Potencjalny najemca chce mieszkać nie tylko w ciekawym miejscu, ale też na odpowiednim poziomie.

Smart home kusi najemców

Jak wygląda idealne mieszkanie pod wynajem? Okazuje się, że atrakcyjna lokalizacja i cena najmu to dopiero początek wymagań. – Powinno znajdować się w budynkach wyróżniających się atrakcyjną architekturą, o wysokim standardzie części wspólnych, charakteryzować się przemyślanym rozplanowaniem i wykończeniem na dobrym poziomie – mówi Jacek Zengteler, dyrektor działu projektów mieszkaniowych w firmie deweloperskiej Yareal Polska. Zarówno inwestorzy, jak i deweloperzy, doskonale zdają sobie sprawę, że powstaje coraz więcej inwestycji spełniających te kryteria. Podobna okolica, niewiele różniące się od siebie stawki czynszu – jak na tym rynku zbudować przewagę nad konkurencją? Inwestorzy coraz częściej kuszą dodatkowymi udogodnieniami. Aktualnie są nimi często systemy smart home. – Kolejni deweloperzy oferują takie rozwiązania w standardzie wiedząc, że rośnie świadomość Polaków na temat rozwiązań smart home. Inwestorzy mogą dzięki temu zaoferować potencjalnemu najemcy niespotykany dotąd komfort, nie odczuwając większych nakładów inwestycyjnych – mówi Mikołaj Pertek, country manager w Fibaro.

Jest wiele możliwości rozbudowy systemu smart home, a kolejne pojawiające się na rynku czujniki i moduły sprawiają, że automatyzacji ulegają wciąż nowe procesy. Ogrzewanie włączające się, gdy najemca zbliża się do domu, delikatna muzyka uruchamiająca się wraz z dźwiękiem budzika na smartfonie, opuszczające się rolety, gdy rozpoczyna się wieczorny seans filmowy czy oświetlenie dopasowujące się do pory dnia i pogody za oknem – to skutecznie działa na wyobraźnię potencjalnego najemcy. - Dzięki takim rozwiązaniom można poczuć, że żyje się w mieszkaniu o podwyższonym standardzie, a właściciel ma zdalną, pełną kontrolę nad zużyciem mediów i stanem bezpieczeństwa lokalu, na przykład w przypadku nieautoryzowanego wejścia – wyjaśnia Jacek Zengteler. Jak pokazują badania już 2 na 3 Polaków oczekuje podobnych rozwiązań w nowych inwestycjach – przy czym ich obecność nie odbija się znacząco na cenie samego lokalu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.