PARTNER PORTALU

Na utrzymanie mieszkania statystyczny obywatel wydaje 223 zł

Od trzech kwartałów inflacja pozwala w Polsce o sobie zapomnieć na rzecz deflacji, czyli spadku ogólnego poziomu cen. Taki luksus omija jednak sferę kosztów związanych z utrzymaniem dachu nad głową. Te co prawda powoli, ale rosną – wynika z szacunków Lion’s Bank.

Autor: Housemarket.pl 16 kwietnia 2015 08:59

Po raz kolejny ekonomiści spodziewali się mniejszej deflacji, niż sugerował wskaźnik publikowany przez GUS. Zamiast spodziewanych 1,3 proc. deflacja osiągnęła w marcu poziom 1,5 proc. i była jedynie nieznacznie niższa niż odczyt z poprzedniego miesiąca. Deflacja, a dokładnie spadek ogólnego poziomu cen dóbr i usług konsumpcyjnych nie oznacza, jednak że wszystko tanieje.

 W ostatnich 12 miesiącach najmocniej podrożały: łączność, rekreacja i kultura, edukacja oraz restauracje i hotele. Więcej niż przed rokiem trzeba też płacić za dobra i usługi zaliczane do kategorii „mieszkanie” (0,5 proc. r/r). We wszystkich przywołanych przypadkach wzrosty są niewielkie, ale wyniki te i tak są wyraźnie wyższe niż ogólny wskaźnik deflacji sugerujący przeciętny spadek cen wszystkich dóbr i usług o 1,5 proc. (r/r).

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.