PARTNER PORTALU

Najwięksi deweloperzy zdradzają jakimi mieszkaniami interesują się ich klienci

Zakup mieszkania to decyzja, na którą wpływa bardzo dużo, zróżnicowanych czynników. Sprawdziliśmy, do czego największą uwagę przywiązują Polacy i jakie mieszkania kupują najchętniej. Zobaczcie co zaobserwowali deweloperzy.

Autor: housemarket.pl 17 lipca 2018 09:22

Małgorzata Ostrowska, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży J.W. Construction Holding

Największym zainteresowaniem niezmiennie cieszą się mieszkania jedno- i dwupokojowe. Najczęściej kupowane są przez młode małżeństwa lub osoby w wieku 30-35 lat, które są stabilne finansowo oraz mają zdolność kredytową. Posiadamy również grupę klientów, która chce polepszyć swój standard mieszkania i decyduje się na większe metraże np. 3-pokojowe 60 mkw.

Obserwujemy również duży popyt na miniapartamenty pod wynajem i lokale aparthotelowe. Zainteresowane tego typu lokalami są osoby, które szukają bezpiecznego sposobu na zainwestowanie swoich oszczędności. Kupione mieszkania przeznaczają pod wynajem, zapewniając sobie w ten sposób stały przychód.

Dariusz Sokołowski, Prezes Zarządu Spectra Development

W inwestycji przy ul. Bobrowieckiej 10 największym zainteresowaniem klientów cieszyły się duże mieszkania, 3-, 4-pokojowe. Charakter inwestycji i lokalizacja apartamentowca sprawiły, że Bobrowiecka 10 to miejsce, którym bardziej byli zainteresowani nabywcy chcący zamieszkać w tej okolicy, niż osoby dokonujące zakupu typowo inwestycyjnego, choć i tacy się wśród naszych klientów znaleźli.

Christopher Zeuner, Head of Europe w funduszu Amstar

Można powiedzieć, że oferta apartamentów w Złotej 44 jest już limitowana. Nabywców znalazła większość lokali w wysokościowcu. Już tylko 1/3 apartamentów pozostała do sprzedaży w wieży Libeskinda. Największym zainteresowaniem cieszą się apartamenty z widokiem na wschód, a więc na Pałac Kultury i Nauki gdzie oferta szybko się kurczy. Zainteresowaniem kupujących cieszy się pełna oferta apartamentów z jedną do maksymalnie czterech sypialni. Najmniejszy dostępny apartament ma 63 mkw. i znajduje się na 26. piętrze wieży. Natomiast największy apartament w ofercie w Złotej 44 to tzw. perła luksusu. Jest to wyjątkowy, penthouse usytuowany na trzech poziomach od 52 do 54. piętra, który ma niemal 600 mkw. oraz prywatny taras

Dawid Wrona, Dyrektor Sprzedaży w Dziale Mieszkaniowym Echo Investment

Nabywców można podzielić na dwie grupy: to klienci inwestycyjni oraz osoby bądź rodziny, które poszukują własnego „M”. Ich preferencje są różne – w zależności od lokalizacji, ceny, wieku. Największym zainteresowaniem cieszą się mieszkania do 50 mkw., w szczególności w centralnych lokalizacjach miast. Wiele z nich kupowanych jest inwestycyjne, pod wynajem lub na przykład z myślą o dzieciach rozpoczynających studia w danym mieście. Większe metraże często kupowane są w związku z sytuacją rodzinną i ekonomiczną kupujących, tj. powiększenie się rodziny czy polepszenie standardu.

Zbigniew Juroszek, Prezes Atal

Trendem, który obserwujemy od 3-4 lat, jest zainteresowanie klientów zakupem przestronniejszych mieszkań. Największą popularnością cieszą się „trójki” o powierzchni ok. 60-65 mkw oraz „dwójki” do ok. 45 mkw. Ponadto obecnie nabywcy większą uwagę przywiązują do ciekawego projektu, dostępnych udogodnień czy standardu wykonania. Notujemy wysoki popyt na mieszkania gotowe do zamieszkania. W roku ubiegłym ok. 40 proc. naszych klientów zdecydowało się na wykończone mieszkanie – w programie Atal Design. Z naszych obserwacji wynika także, że coraz więcej nabywców zainteresowanych jest zakupem nieruchomości w celach inwestycyjnych. 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.